شغل و درآمد دندانسازی چگونه است

شغل و درآمد دندانسازی چگونه است

نمایش ویدیو درباره دندانسازی

همه چیز درباره شغل و درآمد دندانسازی

دندانسازی یکی از مهارت‌های پزشکی بسیار کاربردی و پرطرف‌دار است که در سراسر دنیا علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد.

همه شما می‌دانید که شغل دندانپزشکی شغل پر درآمدی است، از این رو شغل دندانسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید دندانسازی به اندازۀ دندانپزشکی پردرآمد نباشد، اما در مقایسه با سایر شغل‌های دیگر، شما با خدمات دندانسازی می‌توانید درآمدهای بسیار زیادی را کسب کنید.

البته توجه داشته باشید که درآمد ماهیانه یک دندانساز و لابراتوار دندانسازی به فاکتورهای گوناگون و متفاوتی بستگی دارد. همچنین، هیچ‌ گاه نمی‌توان مقدار درآمدی مشخص را برای همۀ دندانسازها و لابراتوارها در نظر گرفت. 

در حقیقت اگر یک فرد دندانساز را که داخل لابراتواری بعنوان تکنسین کار می‌کند در نظر بگیریم شاید نسبت به دندانپزشک درآمد کمتری داشته باشد اما اگر یک لابراتوار دندانسازی را در نظر بگیریم چون یک کسب و کار است و در آن افراد متعددی کار می‌کنند به مراتب می‌تواند درآمد بیشتری نسبت به شغل دندانپزشکی داشته باشد!

در این محتوا قصد داریم به‌ صورت ویژه در رابطه با درآمد و شغل دندانسازی صحبت کنیم و شرح دهیم که این شغل چیست و چقدر درآمد خواهد داشت و شما چگونه می‌توانید با شغل دندانسازی به پیشرفت‌های مدنظر خود در زمینه کاری برسید، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر به دنبال آشنایی بیشتر در رابطه با اینکه دندانساز کیست و چه فرقی با دندانپزشک دارد هستید بر روی دکمۀ زیر کلیک کنید

شغل و درآمد دندانسازی
شغل و درآمد دندانسازی

لابراتوار دندانسازی چیست و یک دندانساز در این لابراتوار چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد؟

 شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که تکنسین لابراتوار دندانسازی کیست و یک دندانساز چه وظایفی را برعهده دارد؟

بطور خلاصه دندانساز فردی است که در لابراتوار دندانسازی کار می‌کند و به ساخت انواع پروتز دندان می‌پردازد. یک دندانساز با دندانپزشک همکاری می‌کند و همواره با وی در ارتباط است.

لابراتوار دندانسازی هم مکانی است که انواع پروتزهای دندانی ویژهٔ هر بیمار به سفارش دندان‌پزشکان ساخته می‌شود.

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که بهترین لابراتوار دندانسازی لابراتواری است که با پزشکان ماهری در ارتباط باشد و با پشتیبانی و تخصص پزشکان بتواند پروتزهای مناسب را برای بیماران تهیه کند.

قبل از بررسی کامل شغل و درآمد دندانسازی، بهتر است بازگو کنیم که یک دندانساز می‌تواند هم به عنوان تکنیسین در لابراتوار کار کند و یا یک لابراتوار دندانسازی برای خودش پایه گذاری کند.

البته طبق قوانین ایران تنها در صورتی که فارغ التحصیل رشته پروتز دندان باشد می‌تواند مجوز لابراتوار دریافت کند و با این مجوز اقدام به تاسیس لابراتوار دندانسازی نماید.

دندانساز در لابراتوار، می‌تواند با یک یا چند دندانپزشک همکاری داشته باشد و پروتزهای دندانی را مطابق با توصیه و تشخیص دندانپزشک تهیه و آن‌ها را در اختیار وی قرار دهد.

به این‌ موضوع توجه داشته باشید که تکنسین لابراتوار دندانسازی نمی‌تواند هیچ‌ گونه درمان مستقیمی روی بیمار انجام دهد و تنها از طریق دندانپزشک برای درمان بیمار اقداماتی را انجام می‌دهد.

با توجه به مواد اولیه استفاده شده و همچنین تخصص، مهارت و زحمت کشیده‌ شده، دندانپزشک علاوه بر دستمزد خودش، مبلغی را به‌ عنوان دستمزد دندانساز از بیمار می‌گیرد و به دندانساز پرداخت می‌کند.

البته نحوۀ همکاری با دندانپزشکان به شما بستگی دارد، چون می‌توانید به‌ صورت قراردادی یا پروژه‌ای با دندانپزشکان همکاری داشته باشید. ناگفته نماند که در بعضی از موارد خدماتی مثل دندان مصنوعی، لمینت متحرک (اسنپ اسمایل) یا روکش دندان طلا دندانسازها و لابراتوارهای دندانسازی مستقیماً می‌توانند با بیمار ارتباط داشته باشند و این خدمات را ارائه دهند.

بررسی هزینه آموزش دندانسازی
بررسی هزینه آموزش دندانسازی

هزینه آموزش دندانسازی

قبل از این‌ که شما به یک دندانساز تبدیل شوید و روند کسب درآمد از شغل یا رشته دندانسازی را آغاز کنید، باید مبالغی را به‌ عنوان هزینه‌ آموزش دندانسازی بپردازید. اگر قصد داشته باشید به صورت آکادمیک تحصیل کنید، هزینه‌های پرداخت‌ شده مربوط به مبالغ دانشگاه و تحصیل هستند ولی اگر می‌خواهید که شغل دندانسازی را به صورت تجربی و عملی (واقعی) آموزش ببینید مسلماً باید هزینه‌های بیشتری را برای آموزش بپردازید.

البته که آموزش به صورت تجربی و عَملی زیر نظر یک استاد دندانسازی خبره با سالها تجربه چه بسا خیلی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر از دانشگاه است.

به این موضوع توجه داشته باشید که درآمد دندانسازی در صورت موفقیت آمیز بودن، آن قدر بالا خواهد بود که پرداخت هزینه آموزش دندانسازی در مقایسه با درآمد آن، بسیار ناچیز است.

حقیقت این است که در ایران آموزشگاه دندانسازی وجود ندارد، اما مجموعه لابراتوار دندانسازی (های دنت) که جزو لابراتوارهای مطرح کشور است، بخش دپارتمان آموزشی تخصصی نیز دارد که در این دپارتمان حرفۀ دندانسازی به صورت علمی و عَملی آموزش داده می‌شود. غالباً دوره‌هایی که برگزار می‌گردد برای همکاران دندانساز و دندانپزشکان است، اما افرادی که بخواهند از صفر آموزش ببینند و وارد این حوزه شوند طبق معیارهایی که وجود دارد، گزینش می‌شوند و چنانچه با موفقیت این مرحله را پشت سر بگذارند می‌توانند دوره آموزشی خود را در (های دنت) آغاز کنند.

پیشتر نسبت به برگزاری نخستین کارگاه‌های آموزش دندانسازی با عنوان (کارگاه آموزش دندانسازی) جهت مهارت سنجی این افراد صورت پذیرفته است که از طریق این لینک می‌توانید به برگۀ آن دسترسی پیدا کنید.

به این موضوع توجه داشته باشید که حتی اگر شما به‌ صورت آکادمیک نیز تحصیل کنید، نیاز دارید به‌ صورت تجربی دوره‌هایی بگذرانید تا بتوانید تخصص تجربی خودتان را در لابراتوار پیاده‌سازی کنید.

در واقع تحصیل آکادمیک هرگز برای شروع کار و کسب درآمد از این شغل کافی نخواهد بود.

چگونه می‌توانیم در دوره‌های دندانسازی شرکت کنیم؟

برای اطلاع از چگونگی شرکت در انواع دوره‌‌های دندانسازی، مدت زمان دوره انتخابی، هزینه آموزش دندانسازی، پشتیبانی و راهنمایی بعد از آموزش، می‌توانید از طریق شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. مشاوره و اطلاعاتی دریافت می‌کنید که دقیقاً قبل از ثبت‌نام در هر دوره‌ای لازم است بدانید تا اینکه بهترین تصمیم را داشته باشید.

در ادامه مبحث راجع به هزینه‌ها برای آموزش دندانسازی باید گفت به موارد گوناگونی بستگی دارد. با توجه به کامل و جامع بودن دوره آموزشی، تخصص اساتید و همچنین اعتبار مجموعۀ آموزشی مورد نظر، مبالغی که باید به‌ عنوان هزینه آموزش دندانسازی بپردازید متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید با مشاوره با کارشناسانی که در این زمینه فعالیت دارند و ارتباط گرفتن با مجموعه آموزشی مدنظر خود در رابطه با هزینه‌های این دوره‌ها اطلاعات کاملی کسب کنید.

آموزش دندانسازی در مجموعه لابراتوار دندانسازی (های دنت) مستقیماً توسط سرکار خانم زینب رحیم زاده ارائه می‌شود که یکی از اساتید برجسته در کشور هستند و در این حوزه فعالیت می‌کنند. به همین دلیل همکاران زیادی که سابقه بالایی در شغل دندانسازی دارند نیز علاقه‌مند به شرکت در این دوره‌ها می‌شوند.

ایشان همچنین مدیریت مجموعه لابراتوار دندانسازی (های دنت) را نیز بر عهده دارند. لابراتوار (های دنت) علاوه بر شهر تهران با دندانپزشکان و کلینیک‌های زیادی در سراسر ایران همکاری دارد. بدان معنا که دندانپزشکان قالب‌ها را ارسال می‌کنند و وارد پروسه ساخت پروتز در لابراتوار می‌شود.

مزایا و معایب شغل دندانسازی

شغل یا رشته دندانسازی مزایای بسیاری دارد که ممکن است مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرد. البته که در مقابل این مزیت‌ها، معایبی هم وجود دارد. این روزها که اکثر افراد به دنبال روشی برای زیباتر نشان دادن دندان‌های خود هستند، شغل دندانسازی جزو شغلهای پرکاربرد و پردرآمد به شمار می‌آید. با این حال و با توجه به این نظرات در مورد شغل دندانسازی، مزایا و معایب شغل دندانسازی را می‌توان در موارد زیر خیلی خلاصه عنوان کرد:

 

 

مزایای شغل دندانسازی

درآمد نسبتاً بالا، بازار کار اشباع نشده‌، امکان پیشرفت در آن و پرکاربرد بودن این شغل همگی از مواردی هستند که باعث شده‌ افراد زیادی متقاضی تحصیل در این رشته‌ باشند.

 

معایب شغل دندانسازی

از معایب شغل دندانسازی هم می‌توان رقابت بالا جهت قبولی، عدم امکان ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط با این رشته‌ و ظرفیت‌های کم دانشگاه‌ها جهت پذیرش اشاره کرد.

از طریق دکمۀ زیر درباره دوره دندانسازی تجربی بیشتر بدانید

بررسی میزان درآمد دندانسازی
بررسی میزان درآمد دندانسازی

بررسی میزان درآمد دندانسازی

بعد از صحبت‌ در رابطه با وظیفه تکنسین دندانساز و همچنین هزینه آموزش دندانسازی، حال بیایید با یکدیگر بررسی کنیم که درآمد دندانسازی به چه فاکتورهایی بستگی دارد.

هماهنطور که پیشتر گفته شد هیچگاه نمی‌توان یک مبلغ مشخص را به عنوان درآمد یک دندانساز تعیین کرد. هر دندانساز بر اساس نحوه کار، نحوه بازاریابی و همچنین میزان تخصص، ممکن است که درآمدهای متنوع از شغل دندانسازی بدست بیاورد.

اما با توجه به این‌ که در دنیای امروز تعداد بیماران متقاضی پروتزهای دندانی در حال افزایش است، قاعدتاً روز به‌ روز درآمد دندانسازی و دندانسازها نیز، بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این موضوع هر چه یک دندانساز با دندانپزشکان بیشتری در ارتباط باشد و تلاش شبانه‌روزی داشته باشد، می‌تواند درآمد بسیار بیشتری را کسب کند. به‌ طور کلی مشاغلی چون دندانپزشکی و دندانسازی درآمدهای نسبتاً بیشتری در مقایسه با سایر شغل‌ها دارند.

به این‌ موضوع توجه داشته باشید که میزان درآمد دندانسازی تنها وابسته به شغل نیست، بلکه فاکتورهای دیگری مثل مدیریت، مهارت، بازاریابی درست ده‌ها موارد دیگر تاثیرات بسیار زیادی در میزان درآمد افراد از طریق شغل دندانسازی خواهند داشت. زیرا شغل دندانسازی را به‌صورت تیم ورک (تیمی و گروهی) یعنی به استخدام درآوردن تکنسین‌های پروتز هم می‌توان توسعه داد و به درآمدهای بالاتری دست یافت.

در کل و مخلص کلام، درآمد شما می‌تواند از 100 میلیون در ماه تا +500 میلیون هم افزایش داشته باشد!

کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی
زینب رحیم زاده

آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده

سلام دوست خوبم، من زینب رحیم زاده هستم، مدیر فنی لابراتوار دندانسازی

بیش از ۱۷ سال است که در حوزه پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت فعالیت می‌کنم. چند سال قبل مقاله‌ای نوشتم که در آن ۷ سؤال متداول علاقه‌مندان به آموزش دندانسازی که بسیار زیاد سوال می‌شد را پاسخ دادم. فکر می‌کنم برای شما هم مفید باشد، همچنین نظرات و دیدگاه‌هایی که در زیر این مقاله قید شده پاسخ بسیاری از سوالات شما را خواهد داد. پس شروع کنید به خواندن و اگر سوالی بود و نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید حتما دیدگاه خود را بفرستید و بدانید دیگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

برای مشاوره و اطلاع از دوره‌های تخصصی آموزش دندانسازی می‌توانید با همکاران ما در بخش آموزش ارتباط حاصل فرمایید.

لابراتوار های دنت
همه چیز درباره شغل و درآمد دندانسازی

جمع‌بندی

به‌ طور کلی در این محتوا تلاش کردیم تا در رابطه با شغل دندانسازی و درآمد دندانسازی صحبت کنیم. شما می‌توانید با تلاش و همچنین بالا بردن کیفیت کار خودتان، به راحتی به درآمدهای چند ده میلیونی یا چند صد میلیونی برسید.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم به این موضوع توجه داشته باشید که اگر کیفیت کار خودتان را بالاتر ببرید و همچنین با دندانپزشکان بیشتری ارتباط داشته باشید، در ادامه با گسترده‌تر کردن و بزرگ‌تر کردن لابراتوار دندانسازی خودتان، می‌توانید درآمدهای بسیار بیشتری را کسب کنید.

بعنوان پیشنهاد اینکه، می‌توانید با چند دندانساز شراکت کنید و با یکدیگر یک لابراتوار دندانسازی بزرگ تاسیس کنید و با استفاده از این کار راحت‌تر صدای خودتان را به گوش دندانپزشکان و مشتریان برسانید. در این شرایط درآمد دندانسازی برای شما و شرکا، تا حد بسیار زیادی بالاتر خواهد رفت.

ناگفته نماند که خانم رحیم زاده با شراکت مخالف هستند و استراتژی‌های بهتری جهت رشد و توسعه جهت دست یافتن به درآمدهای بالاتر به هنرجویاشان منتقل می‌کنند :)

شاید در ابتدای راه درآمد شما آن‌ قدر که باید و شاید بالا نباشد، اما در ادامه راه می‌توانید با کسب تجربه و یادگیری نکات آموزش دندانسازی و نکاتی در زمینه ارتباط با دندانپزشکان و مشتریان، راحت‌تر درآمد کسب شده خودتان را افزایش دهید و در مسیر پیشرفت گام بردارید.

به این ‌موضوع نیز توجه داشته باشید که با استفاده از خدمات آموزش دندانسازی معتبر و مناسب، راحت‌تر می‌توانید در بازار کار جای خودتان را پیدا کنید. قاعدتاً هر چه آموزش‌های ارائه ‌شده باکیفیت‌تر و بهتر باشند، شما راحت‌تر به کسب درآمد خواهید رسید.

اما سوال اینجاست چه دندانسازی و یا کدام لابراتوار کار بهتری دارد؟ دقیقاً اینجاست که سطح آموزش طی شده توسط هنرجو شدیداً اهمیت پیدا می‌کند.

دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی
دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

آشنایی با دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی

امروزه به دلیل کم بودن ظرفیت‌های دانشگاهی رشته دندانسازی و همچنین سختی قبولی در این رشته از طریق کنکور سراسری، برخی آموزشگاه‌ها نسبت به برگزاری دوره آموزش دندانسازی و اعطای مدرک در این زمینه اقدام نموده‌اند. یکی از برگزار کنندگان این دوره‌ها، جهاد دانشگاهی است که گواهی پایان دوره را نیز به شرکت کنندگان اعطا می‌نماید.

همانطور که از نام دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی پیداست، شرکت کنندگان در طی این دوره صرفا کلیاتی از دندانسازی را متوجه می‌شوند و عملا انتقال اطلاعات به صورت کلی است و هیچگونه انتقال تخصص به مفهوم توانمند شدن هنرجو وجود ندارد.

البته نباید هم انتظار داشت که از یک کلاس ده یا بیست نفره به همان تعداد دندانساز توانمند خروجی داشته باشد. خروجی دوره دندانسازی جهاد دانشگاهی فردی است که کمی اطلاعات در مورد پروتز ثابت، پروتزهای متحرک، ارتودنسی و دستگاه‌های مختلف در این رابطه کسب کرده است. این برای افراد عموم است که تا به حال در این زمینه کار نکردند اما بعضی از شرکت کنندگان دندانسازان تجربی هستند که جویای مدرک هستند و نکته ای که وجود دارد این است که مدرک دندانسازی جهاد دانشگاهی هم برای این همکاران اعتباری جهت دریافت مجوز تاسیس لابراتوار نخواهد داشت.

مدرک دندانسازی تجربی را چطور می توان تهیه کرد
مدرک دندانسازی تجربی را چطور می توان تهیه کرد

مدرک دندانسازی تجربی را چطور می توان تهیه کرد

دندانسازی، یکی از لوکس‌ترین شغل ‌هایی می‌باشد که در آن به ساخت انواع متفاوت پروتز های دندانی پرداخته می‌شود. شاید با یک سرچ در گوگل متوجه شوید که بعضی وب سایت ها عنوان می کنند که هر کدام از شما اگر به این شغل و تخصص علاقه‌مند هستید، می‌توانید با اخذ مدرک دندانسازی تجربی، به ‌راحتی در این زمینه مشغول به کار شوید که توضیحات و نکات ویژه ای دارد که در ادامه می گویم.

به ‌طور کلی می‌توان به دو روش در زمینه دندانسازی تجربه و تخصص کسب کرد. ما در ادامه، به ‌طور کامل برای شما خواهیم گفت که اخذ مدرک دندانسازی تجربی به چه صورت است و یا چطور می توانید مشغول به کار شوید. اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در این ‌رابطه اطلاعات کسب کنید، با ما همراه بمانید.

مقالات سایت

هرآنچه سؤال یا مُشکلی در ارتباط با این مقاله دارید از طریق دیدگاه در میان بُگذارید، دیدگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده: بیش از ۱۵ ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 232

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

برچسب‌ها:

4 دیدگاه برای “شغل و درآمد دندانسازی”

  1. سلام با شرکت در دوره لابراتور دندانسازی و اعطای گواهی و کارکردن در لابراتور و داشتن سابقه میتوان مجوز تاسیس لابراتور دندانسازی گرفت

  2. باسلام اگر دندانپزشکی پول لابراتوار دندانساز تجربی خود را پرداخت نکند درصورتی که دندان های ساخته شده را در دهان بیماران گذاشته است چکار باید کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره شغل و درآمد دندانسازی

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت