اوردنچر

اُوردِنچر چیست و چه کاربردی دارد (جادوی دندان مصنوعی)

نمایش ویدیو درباره اوردنچر

اوردنچر چیست و چه کاربردی دارد؟

افرادی که از پروتزهای دندانی استفاده می‌کنند، معمولاً از عدم جاگیری صحیح این پروتزها و یا جابه‌جایی بیش از اندازه آن‌ها شاکی هستند. جابه‌جایی پروتز متحرک در داخل دهان موردی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. متخصصان دندانپزشکی در طول سال‌های اخیر چاره‌ای را برای حل این مشکل اندیشیده‌اند.

برای این کار از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می‌کنند. این نوع خاص از پروتزها انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مدل‌ها نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این پروتزها پرداخته و پس از بررسی کاربرد و مزایا و معایب، به بررسی انواع و تفاوت آن با ایمپلنت‌های دندانی بپردازیم.

دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت
دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت

اوردنچر چیست؟

اوردنچر نوعی پروتز دندانی بر پایه ایمپلنت است که متخصصان دندانپزشکی از آن به‌عنوان راه‌حلی دائم برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته استفاده می‌کنند. افرادی که تمام و یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند، معمولاً در خطر از دست‌دادن سلامت دهان خود نیز هستند. این افراد برای رفع این مشکل می‌توانند از پروتزهای دندانی یا دندان مصنوعی استفاده کنند. پروتزهای معمولی، معمولا به‌صورت متحرک هستند و اغلب آن‌ها را در خانه پدربزرگ و مادربزرگ‌هایمان دیده‌ایم. این پروتزها در کنار تمام مزایایی که برای این افراد خواهند داشت، معایبی از جمله امکان جابه‌جایی در داخل دهان و یا بروز مشکلاتی در تکلم را خواهند داشت.

اوردنچرها به‌عنوان راه‌حلی جایگزین برای رفع مشکلات مربوط به دندان مصنوعی قابل حمل معرفی شده‌اند. این پروتزهای دندانی، معمولاً توسط ایمپلنت‌ها و یا ریشه‌های دندانی تقویت می‌شوند. بدین صورت که در جای خود ثابت هستند و در اکثر شرایط قادر هستند تا عملکردی مشابه با دندان‌های طبیعی را برای فرد داشته باشند. همچنین این نوع از پروتزهای دندانی تأثیر بیشتری را در ارتقای سلامت دهان و دندان فرد خواهند داشت.

کاربرد اوردنچر چیست؟

اوردنچر به‌عنوان یکی از پروتزهای دندانی کاربردهای مختلفی را می‌تواند داشته باشد. موارد زیر از جمله این کاربردها هستند:

یکی از کاربردهای اوردنچرها را باید به‌عنوان ابزاری برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته دانست. بیمارانی که پیش‌تر برخی از دندان‌های خود را از دست داده باشند، می‌توانند از این پروتز به‌عنوان یک جایگزینی پایدار و مطمئن استفاده کنند.

یکی دیگر از کاربردهایی که اوردنچرها می‌توانند برای فرد استفاده کننده داشته باشند، کمکی است که به جویدن غذا می‌کنند. بدین دلیل که این مدل از پروتزها نسبت به پروتزهای سنتی مطمئن‌تر و مناسب‌تر هستند. همچنین قادر هستند تا به ارتقای سلامت کلی دهان و دندان کمک کنند.

از دیگر کاربردهایی که استفاده از اوردنچرها را توجیه‌پذیر می‌کند، تأثیری است که این نوع از پروتزها بر بهبود ظاهر افراد خواهند داشت. این پروتزها از مواد با کیفیتی تولید می‌شوند که مطابقت بیشتری را با دندان‌های طبیعی خواهند داشت. همچنین باعث می‌شوند تا ظاهر کلی و اعتمادبه‌نفس افراد افزایش یابد.

از دیگر کاربردها و دلایلی که باید از اوردنچرها برای افراد استفاده کنیم، تأثیری است که این پروتزها در حفظ دندان‌های طبیعی باقیمانده خواهند داشت. در کنار حمایتی که دندان‌های طبیعی باقیمانده می‌توانند از افزایش دوام این پروتزها داشته باشند، این نوع از پروتزها هم می‌توانند باعث حفظ دندان‌های طبیعی و سلامت استخوان فک شوند.

افرادی که دندان‌های خود را به هر دلیلی از دست می‌دهند، اندکی از کیفیت گفتار خود را به دلیل نقشی که دندان‌ها در ایجاد گفتار دارند، از دست می‌دهند. استفاده از اوردنچرها باعث خواهد شد تا گفتار افراد به مانند گذشته واضح و با کیفیت شود. این امر نیز می‌تواند بدین دلیل باشد که این پروتزها نسبت به پروتزهای معمولی هماهنگی بیشتری را با فک و دندان‌های باقیمانده خواهند داشت.

دندان مصنوعی اوردنچر
دندان مصنوعی اوردنچر جادوی دندان مصنوعی

مزایا و معایب اوردنچر چیست؟

اوردنچرها به‌عنوان نسل جدید دندان‌های مصنوعی، مزایا و معایبی دارند. موارد زیر از جمله این مزایا هستند:

مزایای اوردنچرها

یکی از مهم‌ترین مزایایی که برای استفاده از این پروتزهای جدید می‌توان برشمرد، این است که ظاهری بسیار طبیعی دارند. یک متخصص پروتز دندانی از موادی برای ساخت اوردنچرها استفاده می‌کند که شباهت بسیار زیادی را با دندان‌های طبیعی بیمار خواهند داشت. همچنین این امکان وجود دارد که فرم دندان‌ها دقیقاً مشابه دندان‌های طبیعی افراد از نظر پستی و بلندی‌ها باشد.

مزیت دیگری که برای اوردنچرها نسبت به پروتزهای معمولی می‌توان برشمرد، این است که این پروتزها به دلیل ساختاری که دارند، امکان نصب راحت‌تر بر روی فک افراد خواهند داشت. این در حالی است که پروتزهای سنتی یا همان دندان‌های مصنوعی برای ثابت ماندن بر روی فک افراد نیاز به‌نوعی چسب خواهند داشت که خود نیاز به همین چسب نیز استفاده از آن را مشکل‌تر می‌کند.

یکی دیگر از مزایایی که برای استفاده از اوردنچرها می‌توان برشمرد، این است که آن‌ها پس از قرارگیری در داخل دهان، از جای خود خارج نمی‌شوند. این در حالی است که پروتزهای معمولی به دلیل ساختار و شیوه قرار گرفتن بر روی فک و لثه افراد، ممکن است که به هنگام فعالیت‌های دهانی همچون تکلم و یا جویدن غذا از جای خود خارج شوند.

معایب اوردنچرها

اوردنچرها در کنار تمام مزایایی که می‌توانند برای افراد داشته باشند، معایبی نیز خواهند داشت. در ادامه شما را باید با برخی محدودیت‌ها و مشکلات اوردنچرها آشنا می‌کنیم:

یکی از محدودیت‌ها و مشکلات اوردنچرها این است که این پروتزها به سلامت استخوان فک وابسته هستند. از این بابت که اگر استخوان فک فردی تراکم خود را از دست داده باشد، متخصص دندانپزشکی نمی‌تواند آن را بر روی فک فرد نصب کند.

یکی دیگر از محدودیت‌ها و مشکلات اوردنچرها را باید در احتمال ساییدگی و خرابی آن‌ها دانست. به دلیل ساختار نسبتاً سفت و محکم این پروتزها ممکن است در طول زمان به فرسودگی دچار شود.

از دیگر معایبی که برای اوردنچرها می‌توان برشمرد، در قیمت بالاتر آن نسبت به دندان‌های مصنوعی سنتی است. البته نمی‌توان گفت که این پروتزها قیمت نامتعارفی دارند. بدین دلیل که روش‌های دیگری برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته وجود دارند که قیمت تمام شده بسیار بیشتری را خواهند داشت.

مراحل نصب انواع اوردنچر

برای نصب این پروتز بر روی دندان افراد نیاز است تا مراحلی توسط متخصص دندانپزشکی دنبال شوند. در ادامه شما را با مراحل اوردنچر آشنا خواهیم ساخت.

مشاوره‌های اولیه، گام اول در بررسی نیاز به نصب اوردنچر خواهد بود. متخصص دندانپزشکی ابتدا دهان و دندان شما را از نظر سلامت کلی و نیاز به استفاده از این نوع از پروتزهای دندانی بررسی می‌کند. سپس تعیین می‌شود که آیا امکان استفاده از این نوع پروتز برای دهان شما وجود دارد یا خیر. برای این کار نیز ممکن است که از روش‌های مختلف تصویربرداری همچون اشعه ایکس استفاده شود.

دومین گامی که برای نصب اوردنچرها باید طی شود، آماده‌سازی دندان‌های باقیمانده برای نصب این نوع از پروتزهای دندانی است. اگر فرد بیمار هنوز تعدادی دندان طبیعی داشته باشد، متخصص دندانپزشکی ابتدا دندان‌های اصلی فرد را برای نصب آماده می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، برای نصب این پروتز لازم است تا دهان و دندان شما از سلامت کاملی برخوردار باشند.

زمانی که دندان‌های شما برای نصب اوردنچر آماده می‌شود، در مرحله بعدی باید یک قالب از دندان‌ها و لثه‌های شما توسط متخصص دندانپزشکی گرفته شود. پس از تهیه این قالب برای تولید پروتز دندانی به لابراتوار دندانسازی ارسال می‌شود.

درصورتی‌که بیمار دندان‌های طبیعی کافی برای حمایت از اوردنچر نداشته باشد، لازم خواهد بود تا چندین ایمپلنت دندانی برای حمایت از نصب این پروتز دندانی نصب شوند.

زمانی که پروتز در لابراتوار دندانپزشکی آماده می‌شود، نوبت به نصب بر روی لثه و دندان‌های فرد می‌رسد. دندانپزشک در این مرحله هرگونه تنظیمات لازم را برای اطمینان از قرارگیری راحت و مطمئن این پروتز بر روی دندان‌های فرد انجام می‌دهد.

انواع اوردنچر چیست
انواع اوردنچر چیست

انواع اوردنچر چیست؟

انواع مختلفی از اوردنچرها برای جایگزینی با دندان‌های ازدست‌رفته و بهبود سلامت دهان و دندان وجود دارند. در ادامه شما را با انواع مختلف این پروتزهای دندانی آشنا خواهیم کرد.

نوع خاصی از این پروتزهای دندانی را داریم که برای حمایت و جاگیری صحیح بر روی لثه افراد، به دو تا شش عدد ایمپلنت نیاز خواهد داشت. در ضمن، امکان انتخاب از بین انواع اوردنچر ثابت و متحرک وجود خواهد داشت.

نسخه دیگری از پروتزهای دندانی هستند که به کمک میله‌هایی به دندان‌ها و یا ایمپلنت‌ها متصل می‌شوند. این نوع از پروتزهای دندانی به‌صورت متحرک هستند و هر زمان که بخواهید، می‌توانید آن‌ها را داخل دهان خود گذاشته و یا بردارید.

نوع دیگری از اوردنچرها را داریم که به کمک تکیه‌گاه‌های توپی شکل بر روی فک افراد قرار می‌گیرند. مزیت آن‌ها را می‌توان در پایداری و عملکرد بالا و سهولت در نظافت دانست. همچنین در صورت خرابی هر یک از قطعات، امکان جایگزینی آن‌ها با نمونه جدیدتر و با هزینه اندک وجود دارد.

نسخه دیگری از پروتزهای دندانی هستند که مختص افرادی هستند که تنها بخشی از دندان‌های خود را از دست داده‌اند.

هزینه اوردنچر چقدر است؟

هزینه اوردنچر به عوامل مختلفی همچون نوع و تعداد ایمپلنت‌ها، کیفیت و طراحی دندان مصنوعی و همچنین مرکزی که برای نصب به آن مراجعه می‌کنید، بستگی خواهد داشت.

در حال حاضر، امکان نصب این نوع از پروتزهای دندانی با هزینه‌ای در حدود ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان در سال 1403 وجود دارد البته برای اطلاع از قیمت دقیق‌تر این روش درمانی دندانپزشکی بهتر است تا با مشاورین مجموعه (های دنت) ارتباط بگیرید.

جدول قیمت اوردنچر

تیرماه 1403

پایه‌های مورد نیاز برای هر فک
قیمت هر پایه
2 الی 4 عدد
15-20 (مبلغ پایه + جراحی توسط دندانپزشک)

همراه با بررسی عکس CPCT و معاینه حضوری مشخص که هر فک چند پایه نیاز دارد و پایه‌ها در کجاهای فک باید کار گذاشته بشه

اباتمنت روی هر پایه
دنچر دندان مصنوعی (دارای اباتمنت مادگی)
بال (برای فک معمولی) 7 میلیون تومان
اسپانیایی 47 میلیون تومان
بار (برای فک‌های با تحلیل شدید) 13 میلیون تومان
آلمانی 77 میلیون تومان

دندانساز باید تشخیص دهد (با توجه به مشخصات پایه‌های خریداری شده توسط دندانپزشک)

زمان ساخت 1 الی 2 ماه

تفاوت اوردنچر با ایمپلنت در چیست؟

اوردنچرها نسبت به ایمپلنت‌ها تفاوت‌هایی را دارند. در ادامه شما را با فرق اوردنچر با ایمپلنت از نقطه‌نظرهای مختلف آشنا می‌کنیم.

یکی از موارد تفاوت این پروتزها با ایمپلنت در ساختار آن‌ها است. اوردنچرها برای نصب به دندان‌های طبیعی و یا ایمپلنت‌ها نیاز خواهند داشت. این در حالی است که ایمپلنت‌ها برای نصب بر روی فک افراد نیازی به رابط دیگری ندارند.

یکی دیگر از مواردی که باعث ایجاد فرق اوردنچر با ایمپلنت شده است، پایداری آن‌ها پس از نصب در داخل دهان افراد است. این پروتزها به عنوان گزینه کاملاً پایداری نسبت به ایمپلنت‌ها محسوب نمی‌شوند. درحالی‌که با نصب یک ایمپلنت می‌توانید تا آخر عمر از آن استفاده کنید، این امکان برای اوردنچر وجود ندارد.

پارامتر مهم دیگری که باعث تفاوت اوردنچر با ایمپلنت شده است، قیمت تمام شده آن‌ها است. ایمپلنت‌ها معمولاً گزینه گران‌تری هستند و برای نصب به جراحی دندانپزشکی نیاز خواهند داشت.

اگر حوصله زیادی برای نگهداری از دندان‌های طبیعی و یا پروتزهای دندانی خود را نداشته باشید، احتمالاً استفاده از ایمپلنت‌ها برای شما گزینه بهتری باشد. بدین دلیل که قادر خواهید بود تا آن‌ها را به کمک مسواک‌های معمولی، همچون سایر دندان‌هایتان تمیز کنید. این در حالی است که شما باید اوردنچرها را مرتباً از دهان خود خارج کرده و تمیز کنید. در صورت عدم انجام این کار، خطر ایجاد پلاک، عفونت و بوهای بد در دهان افزایش می‌یابد.

عمر اوردنچر چقدر است؟

تمامی انواع پروتزهای دندانی از جمله اوردنچرها به‌عنوان گزینه‌های ثابت و ماندگاری محسوب نمی‌شوند. به این دلیل که به نسبت استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شود، پس از حدود ۵ تا ۱۰ سال باید آن‌ها را با نمونه جدیدتر جایگزین کرد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع اوردنچرها، مزایا و معایب آن‌ها به‌عنوان یکی از پروتزهای دندانی آشنا کردیم. درصورتی‌که نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی دارید، می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی ما مراجعه کنید. همچنین دریافت مشاوره تلفنی رایگان بوده و شما می‌توانید با تماس با واحد پشتیبانی کلینیک دندانپزشکی ما راهنمایی‌های لازم را برای شروع فرایند درمان دندانپزشکی خود دریافت کنید.

مقالات مرتبط با دندان مصنوعی در زیر آورده شده است

دندان مصنوعی جدید
دندان مصنوعی جدید

دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ...!

دلایل زیادی باعث می‌شود انسان‌ها دندان‌های خود را از دست بدهند. افزایش سن، بیماری‌ها و حوادثی مثل تصادف، دعوا و… از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که موجب از بین رفتن دندان‌ها می‌شوند. دندان‌ها علاوه بر صحبت کردن و جویدن، بر روی جوانتر بودن چهره انسان‌ها نیز موثر هستند و در صورت از بین رفتن دندان‌ها چهره افراد نیز پیرتر نشان داده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل دندان مصنوعی جدید را به شما معرفی کنیم و تمامی سوالات احتمالی شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

 

دندان مصنوعی ثابت
دندان مصنوعی ثابت

همه چیز دربارۀ دندان مصنوعی ثابت

افرادی که یک یا چند عدد از دندان‌های خود را ازدست‌داده باشند، معمولاً به دنبال جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته خود خواهند بود. پروتزهای دندانی که عموماً آن‌ها را با نام دندان مصنوعی هم می‌شناسیم، به‌عنوان یکی از به صرفه‌ترین جایگزینی برای دندان‌های ازدست‌رفته خواهند بود. این موضوع را باید بدانید که انواع مختلفی از پروتزهای دندانی داریم که پروتز یا دندان مصنوعی ثابت دسته‌ای خاص از این پروتزها محسوب می‌شوند.

در ادامه می‌خواهیم شما را با این موضوع که دندان مصنوعی ثابت چیست و چه کاربردی دارد، آشنا کنیم و شما را با مزایا و معایب، انواع، فرایند تولید و نصب و راه‌های مراقبت و نگهداری از آن‌ها آشنا کنیم.

دندان مصنوعی برای افراد جوان
دندان مصنوعی برای افراد جوان

هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید

امروزه به دلیل مصرف غذاهای غیر ارگانیک و ناسالم آمار افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند بسیار بالا رفته است. بخصوص در بین رده‌های سنی جوان‌تر این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد. در سال‌های گذشته به طور معمول فقط افراد مسن‌تر در معرض از دست دادن دندان‌های‌شان قرار می‌گرفتند اما اکنون این عارضه در بین جوانان و نوجوانان به شدت دیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید را برای شما بازگو کنیم.

دندان مصنوعی آلمانی
دندان مصنوعی آلمانی

دندان مصنوعی آلمانی و قیمت آن

دندان‌ مصنوعی آلمانی (ایوکلار) یک شاهکار منحصر به فرد از فناوری پیشرفتۀ کشور آلمان، دقت و کیفیت بالا است که به آن امکان می‌دهد تا از دوام و عمر طولانی، ظاهر صددرصد طبیعی و عملکرد بی‌نقص برخوردار باشد.

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن
انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی (پروتز دندان) ثابت و متحرک، ساخت و قیمت

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث شود افراد به سراغ انواع دندان‌های مصنوعی یا همان دست دندان بروند.

فاکتورهایی مانند بالا رفتن سن، عدم مراقبت از دندان‌ها، ابتلا به بیماری‌های گوناگون و … ممکن است باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند. در این شرایط، استفاده از دندان‌های مصنوعی یکی از طرح درمان‌هایی است که از دیرباز برای بی دندانی وجود داشته است.

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با بهترین نوع دندان مصنوعی و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی ژله ای
دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای

اکثر دندان‌های مصنوعی سفت و محکم هستند. اگر شما به دنبال یک دندان‌ مصنوعی با متریال نرم و راحت هستید، دندان مصنوعی ژله ای (flexible partial dentures) بهترین گزینه است. این دندان‌های مصنوعی نیازی به میله‌های آهنی برای فیکس شدن روی لثه‌ها ندارند. از همین رو استفاده از آن‌ها حس راحتی بیشتری نسبت به دیگر فرم‌های دندان مصنوعی خواهد داشت.

البته دندان مصنوعی ژله ای یک طرح درمان است و باید برای فک‌هایی که شرایط آن را دارد انتخاب و ساخته شود.

مرکز دندان مصنوعی تهران
بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران

بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران کجاست؟

روزانه افراد زیادی که به دندان مصنوعی نیاز دارند در گوگل سرچ می‌کنند و به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی هستند. مرکزی که دندان مصنوعی با کیفیت و تخصصی بسازد و جزو بهترین‌ها باشد. 

مراکز و کلینیک‌های دندانسازی بسیاری در تهران در زمینه ساخت دندان مصنوعی فعالیت می‌کنند، اما اگر به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی در تهران هستید، ابتدا باید خیلی هوشمندانه و دقیق کلینیک دندانسازی خود را انتخاب کنید. 

در این بخش قصد داریم در خصوص دو گزینه که می‌تواند شما را در انتخاب دندانسازی حرفه‌ای یاری کند، صحبت کنیم. بر روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

تعمیر دندان مصنوعی
تعمیر دندان مصنوعی

بهترین لابراتوار تخصصی تعمیر دندان مصنوعی

اقدامات مربوط به تعمیر دندان مصنوعی مهارت و تخصص خاص خود را می‌­طلبد. از این­رو، تعمیر دندان مصنوعی کاری حساس است که باید به لابراتوارها و مراکز متخصص و مجرب سپرده شود. تعمیر دندان مصنوعی با توجه به نوع شکستگی دندان ممکن است کاری سخت یا راحت باشد. اما، اغلب اوقات تعمیر دندان­های مصنوعی کاری ممکن است.

برای این کار به مواد اولیه و تجهیزات خاصی نیاز است و در مراکز تخصصی این کار بسیار بهتر از روش خانگی آن صورت می‌پذیرد. تشریح کامل توضیحات در مقاله زیر قرار داده شده است.

دندان مصنوعی پارسیل
دندان مصنوعی پارسیل

دندان مصنوعی پارسیل چیست؟

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ فناوری‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، به ویژه در زمینه‌ تولید و استفاده از دندان‌های مصنوعی، به چشم می‌خورد. اما می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین رویکردها در این زمینه، استفاده از دندان‌های مصنوعی پارسیل است که در مقاله زیر کامل شرح دادیم.

دندانسازی فوری (های دنت)
دندانسازی فوری

ساخت پروتز متحرک توسط دندانسازان حرفه‌ای

اگر نیاز به دندان مصنوعی خوب و باکیفیت دارید، دندان مصنوعی که طبیعی به نظر برسد، بتوانید با آن راحت غذا بخورید و صحبت کنید و تغییری در صدای خود حس نکنید، بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی
فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

دندان مصنوعی، راه حلی رایج برای کسانی است که به دلایل مختلف مانند پوسیدگی دندان، آسیب یا سن، دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند.

دندان‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ظاهر شبیه دندان‌های طبیعی هستند و حس اعتماد به نفس را برای استفاده‌کنندگان خود فراهم می‌کنند.

در مقاله زیر تفاوت دندان مصنوعی با ایمپلنت همراه با جزئیات آورده شده.

به سوالات زیر توجه کنید

  • 1
    یک دندان مصنوعی باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • 2
    بهترین نوع دندان مصنوعی کدام است؟

  • 3
    برای دندان‌های تکی و چندتایی بهترین نوع دندان مصنوعی چیست؟

  • 4
    بیمه‌های مختلف چه مقدار از مبلغ دندان مصنوعی را می پردازند؟

  • 5
    عوارض دندان مصنوعی چی میتونه باشه؟

  • 6
    ویژگی‌های مهمی که دندان مصنوعی برای افراد جوان باید داشته باشد چیست؟

  • 7
    قیمت و هزینه بهترین دندان مصنوعی برای هر دو فک چقدر است؟

  • 8
    دندان مصنوعی ژله‌ای چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟

  • 9
    داستان دندان مصنوعی پروتز ثابت چی هست؟

  • 10
    اینکه برویم محلات و برایمان دندان بسازند خوبه؟

  • 11
    بهترین مرکز دندان مصنوعی در ایران کجاست؟

  • 12
    وقتی لثه صاف داریم باید چیکار کنیم؟

    آیا راهکاری هست؟

  • 13
    چیکار کنیم زخم‌های متوالی و دردناک بعد از گذاشتن دندان مصنوعی برایمان اتفاق نیافتد؟

  • 14
    زخم‌های لثه به وجود آمده را چطور بهبود بدیم؟

  • 15
    مشکلات دندان مصنوعی چه مواردی هست؟

  • 16
    اگر دندان مصنوعی بد ساخته شود وارد چه مشکلاتی می‌شوم؟

  • 17
    خوبه که از چسب دندان استفاده کنیم؟

    بهترین چسب کدام است؟

  • 18
    علت سیاه شدن لثه دندان مصنوعی چی هست؟

  • 19
    هزینه دست دندان خوب کامل اوردنچر چقدر هست؟

  • 20
    دندان مصنوعی بدون کام یا بدون سقف کیفیت لازم را خواهد داشت؟

پاسخ تمام سوالات بالا را در قالب یک ویدیو آماده کرده‌ایم که می‌توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا لینک آن برایتان ارسال شود

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

لطفاً به زبان فارسی تایپ شود
لطفاً به زبان انگلیسی تایپ شود
از چه طریقی با ما آشنا شدید
نحوۀ ارسال لینک ویدیو*

بهترین دندان مصنوعی
نمایش ویدیو درباره بهترین دندان مصنوعی

مقالات سایت

هرآنچه سؤال یا مُشکلی در ارتباط با این مقاله دارید از طریق دیدگاه در میان بُگذارید، دیدگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده: بیش از ۱۵ ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 199

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره اوردنچر یا جادوی دندان مصنوعی چیست

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت