دندان مصنوعی دیجیتال چیست

همه چیز دربارۀ دندان مصنوعی دیجیتال

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی جدید
دنچر دندان دیجیتالی
دنچر دیجیتالی

در ساخت پروتزهای دیجیتال از فناوری CAD/CAM برای ایجاد الگو استفاده می‌شود تا پروتزهای دیجیتال با مشخصات دقیق توسط چاپ سه بعدی دندان مصنوعی طراحی و ساخته شوند. پروسه دندان مصنوعی سنتی پر زحمت، زمان بر و پرهزینه است و به چندین قرار ملاقات نیاز دارد. با فناوری دیجیتال، دندانپزشکان می‌توانند از اسکنرهای داخل دهانی برای قالب‌گیری دندان مصنوعی دیجیتال استفاده کنند.

دندان مصنوعی دیجیتال چیست؟

پروتز دیجیتال نوعی دندان مصنوعی است که با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته می‌شود. برخلاف پروتزهای سنتی که از پلاستیک یا سرامیک ساخته می‌شوند، پروتزهای دیجیتال از رزینی ساخته می‌شوند که هنگام قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش سخت می‌شود.

این فناوری کمک می‌کند که پروتز دیجیتال با سرعت و دقت بیشتری تولید شود و تناسب طبیعی‌تری داشته باشد. پروتزهای دیجیتال، همچنین مزایای دیگری مانند کاهش خطر تحریک لثه و ماندگاری بیشتر دارند.

دنچر دیجیتالی
دنچر دیجیتالی

ساخت دندان‌های مصنوعی دیجیتال

پروتزهای دیجیتال با استفاده از انواع تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند. اولین گام در این فرآیند، معمولا گرفتن اسکن سه‌بعدی از دهان و فک بیمار با استفاده از اسکنر دیجیتال دندانپزشکی یا اسکنر داخل دهانی است. در مرحله بعد، از این اسکن برای ایجاد یک مدل دیجیتال دقیق استفاده می‌شود که می‌تواند برای تنظیم دقیق شکل و تناسب پروتزها دستکاری شود. نرم‌افزارهای تخصصی می‌توانند نمونه‌های مجازی از دندان‌های جدید تولید کنند. این نمونه‌های اولیه را می‌توان برای ایجاد طراحی دقیق‌تر قبل از ارسال برای ساخت، اصلاح کرد. 

پس از ساخت، پروتزهای دیجیتالی با استفاده از سیستم‌های طراحی پیشرفته به کمک رایانه نصب می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که کاملا مناسب هستند و عملکرد و راحتی بهینه را برای استفاده‌کننده فراهم می‌کنند.

لابراتور دندانسازی‌ های دنت با استفاده از تکنولوژی و تجهیزات بسیار پیشرفته و مدرن با دقت بالا و زمان کم اقدام به ساخت پروتزهای دیجیتال می‌کند. قیمت دنچر دیجیتالی را از های دنت جویا شوید.

مزایای دندان مصنوعی دیجیتال چیست؟

این فناوری جدید نسبت به روش قدیمی‌تر ساخت پروتزهای سنتی و دندان مصنوعی ثابت معمولی مزایای زیادی دارد. اول، پروتزهای دیجیتال طراحی برتری را ارائه می‌دهند که بسیار راحت‌تر از پروتزهای سنتی قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین می توانند در طیف وسیع‌تری از اندازه‌ها و شکل‌ها ساخته شوند.

ماندگاری بیشتر دندان‌های دیجیتال

پروتزهای دیجیتال پرینت سه‌بعدی بسیار بادوام‌تر از پروتزهای سنتی هستند و همچنین احتمال شکستگی آن‌ها کمتر است.

در نتیجه، دندان‌های مصنوعی دیجیتال راه حل طولانی مدت بهتری را برای افرادی که نیاز به استفاده از دندان مصنوعی دارند ارائه ‌می‌دهند. به لطف این مزایا، پروتزهای دیجیتال به‌سرعت در حال تبدیل شدن به استاندارد جدید در مراقبت از دندان هستند.

نصب راحت‌تر دندان مصنوعی دیجیتال

از طرف دیگر، دندان‌های مصنوعی دیجیتال به‌راحتی نصب و برداشته می‌شوند و هزینه آن‌ها نیز کمتر است. از همه مهم‌تر نصب دنچر دیجیتالی نیازی به عمل جراحی نخواهد داشت و برای سالمندان و افرادی که تحلیل رفتگی زیادی در استخوان فک دارند، مناسب‌تر از ایمپلنت است. در نتیجه، به زمان کمتری برای بهبودی پس از درمان نیاز است و با توجه به درمان آسان و بدون جراحت در این روش، نیاز به گذشت مدت زمان طولانی برای بهبودی ناحیه جراحی‌شده یا قطع میزان خونریزی نخواهد بود.

بهداشت بهتر فرآیند

فرآیند انجام دندان مصنوعی دیجیتالی کاملا ایزوله است و هیچگونه عفونتی ندارد. با توجه به این که کار طراحی پروتز و روند درمان کاملا با دستگاه انجام می‌شود، پروتز اغلب در یک محیط عاری از عفونت و ایزوله است و بیمار دیگر نگران این قبیل مشکلات نخواهد بود.

زیبایی بیشتر دندان دیجیتال

زیبایی دندان، با استفاده از پروتز دیجیتالی بسیار بیش‌تر ار دیگر روش‌های ساخت و نصب دندان مصنوعی است. در این روش، میزان دقت دستگاه بسیار بالا است و هیچ روشی نمی‌تواند با چنین دقت و ظریف‌کاری کاشت دندان را به‌خوبی و زیبایی انجام دهد. به‌همین دلیل، ممکن است قیمت دنچر دندان دیجیتال بالاتر از دندان مصنوعی سنتی باشد.

زمان کوتاه‌تر نصب دندان

علاوه‌بر این، استفاده از دنچر دندان دیجیتالی تنها در یک جلسه امکان پذیر است. زیرا، تمامی مراحل توسط تجهیزات دیجیتالی انجام می‌شود و دستگاه سرعت و دقت عمل بسیار بالایی دارد.

لابراتوار دندانسازی (های دنت)

برای نصب دندان مصنوعی دیجیتال، مراجعه به لابراتوار های دنت توصیه می‌شود که خدمات کامل و جامعی در زمینه ساخت دندان مصنوعی دیجیتال و نصب آن ارائه می‌دهد. در لابراتوار های دنت، به‌دلیل بهره‌گیری از تجهیزات باکیفیت‌ و به روز، دقت و کیفیت خروجی و نتیجه کار نیز بسیار بالا است.

این لابراتوار، حاصل همکاری با یک تیم متخصص با هدف خدمت‌رسانی به دندان‌پزشکان و دندانسازان در حوزه خدمات آموزش و پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی است و به‌همین دلیل، با خیال راحت زیبایی و دقت در کار را با این گروه تجربه کنید.

قیمت دندان مصنوعی دیجیتال

قیمت دندان مصنوعی دیجیتال ساخته‌شده در لابراتوار دندانسازی‌های دنت، به عوامل مختلفی از جمله جنس، کیفیت دندان‌های مصنوعی، ظرافت، تعداد دندان‌های مورد نیاز و چندین پارامتر دیگر بستگی دارد.

پس قیمت دندان دیجیتال را نمی‌توان از پیش تعیین کرد و ابتدا باید ویزیت بیمار صورت گیرد تا طرح درمان، حجم درمان و نوع کیفیت ساخت مشخص شود، سپس با در نظر گرفتن این موارد قیمت دندان مصنوعی دیجیتال اعلام می‌شود.

کلام آخر

دندان مصنوعی ثابت، توسط ایمپلنت‌های دندانی در جای خود ثابت می‌شوند که پایه‌ای محکم و مطمئن برای دندان‌های مصنوعی ایجاد می‌کنند. ایمپلنت‌های دندانی، همچنین از تحلیل استخوان جلوگیری می‌کنند و رشد استخوان را در استخوان فک تحریک می‌کنند. استفاده از پروتزهای دیجیتالی یا دندان مصنوعی دیجیتال، علاوه‌بر بازگرداندن زیبایی باعث ترمیم کامل فک شما می‌شود تا بتوانید به‌راحتی صحبت کنید و از جویدن انواع مواد غذایی لذت ببرید.

مقالات مرتبط با دندان مصنوعی در زیر آورده شده است

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن
انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با انواع دندان مصنوعی و قیمت آن و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب انواع دندان مصنوعی، قیمت دندان مصنوعی، بهترین دندان مصنوعی و ده‌ها موارد دیگر از موضوعاتی هستند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مقالات سایت

هرآنچه سؤال یا مُشکلی در ارتباط با این مقاله دارید از طریق دیدگاه در میان بُگذارید، دیدگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده: بیش از ۱۵ ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت