دندان مصنوعی جدید

دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ...!

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی جدید
ویدیوی دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ

دلایل زیادی باعث می‌شود انسان‌ها دندان‌های خود را از دست بدهند. افزایش سن، بیماری‌ها و حوادثی مثل تصادف، دعوا و… از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که موجب از بین رفتن دندان‌ها می‌شوند. دندان‌ها علاوه بر صحبت کردن و جویدن، بر روی جوانتر بودن چهره انسان‌ها نیز موثر هستند و در صورت از بین رفتن دندان‌ها چهره افراد نیز پیرتر نشان داده می‌شود.

دندان مصنوعی جدید

وجود دندان‌ها روی زیبایی لبخندها نیز موثر هستند، به همین دلیل هنگامی که افراد حتی یک دندان خود را از دست می‌دهند نیز به فکر جبران جای خالی آن می‌اُفتند. برای جبران دندان‌های از دست رفته از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آنها دندان مصنوعی است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل دندان مصنوعی جدید را به شما معرفی کنیم و تمامی سوالات احتمالی شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

دندان مصنوعی چیست؟

دندان مصنوعی برای جبران جای خالی دندان‌های از دست رفته به کار می‌رود. این دندان‌ها در دو نوع ثابت و متحرک گاهی از رزین آکریلیک و گاهی از ترکیب فلزات گوناگون تشکیل شده است. دندان مصنوعی یا همان پروتز دندان صحبت کردن و جویدن را برای انسان‌ها راحت می‌کند و ماهیچه‌های صورت را نیز در جاهای قبلی خود نگه می‌دارد و نمی‌گذارد ماهیچه‌های صورت افراد بی دندان دچار فرورفتگی شوند. این دندان‌ها هم به صورت کامل و با تمام دندان‌ها و هم به صورت تکی از یک یا چند دندان ساخته می‌شوند. بسته به شرایط فک و دهان و دندان بیمار یک نوع دندان مصنوعی که برای بیمار مناسب است، برای او ساخته می‌شود.

بیمار شما ممکن است از دندان مصنوعی برای اولین بار استفاده کند یا به دنبال یک دندان مصنوعی جدید باشد.

با دندان‌های کامل افراد می‌توانند به راحتی صحبت کنند و غذاهای مورد علاقه خود را بخورند و دندان‌های تکی علاوه بر جبران جای خالی دندان‌ها، برای حفظ وضعیت سلامتی دندان‌ها و جلوگیری از خراب شدن و تغییر جایگاه آنها هستند. دندانپزشک یا دندانساز با توجه به وجود یا عدم وجود دندان‌های دیگر در اطراف و البته تعداد آنها بهترین و مناسب‌ترین نوع دندان مصنوعی جدید بدون سقف را برای بیمار خود انتخاب می‌کند. توجه داشته باشید در هیچ کدام از انواع دندان‌های مصنوعی با کام، کاری نداریم.

انواع پروتز ثابت دندان چند نوع است؟

انواع مختلفی از دندان‌های مصنوعی به شکل ثابت و متحرک وجود دارند. استفاده از هر کدام اینها بستگی به شرایط فک و دهان و دندان‌های بیمار و البته وضعیت مالی او دارد. در ادامه انواع مختلفی از دندان‌های مصنوعی موجود در بازار را به شما معرفی می‌کنیم. به طور کلی دندان مصنوعی نسل جدید در انواع مختلفی ساخته شده است. البته باید دقت کنید اگر دندان مصنوعی که قبلا استفاده می‌کرده‌اید ثابت بوده شاید نتوانید از دندان مصنوعی جدید متحرک استفاده کنید. البته باید حتما با دندانساز یا دندانپزشک خود مشورت کنید تا از بین دندان‌هایی مثل دندان مصنوعی جدید ژله‌ای و دندان مصنوعی جدید ثابت، بهترین نوع دندان مصنوعی جدید که برای شما مناسب است را تعیین کند.

انواع پروتز ثابت
دندان کامل با پایه ایمپلنت

دندان کامل با پایه ایمپلنت

ایمپلنت کردن دندان‌های از دست رفته یکی از بهترین روش‌ها برای جبران دندان‌های از دست رفته است. این روش یک روش تهاجمی به حساب می‌آید. به این دلیل که پایه فلزی ایمپلنت با جراحی درون لثه بیمار قرار داده می‌شود و سپس با بخیه زدن شکاف ایجاد شده در لثه را می‌بندند. بعد از آماده شدن پایه ایمپلنت درون لثه باید دندان مصنوعی که بر روی پایه قرار می‌گیرد آماده شود تا روی پایه قرار بگیرد. این روش بهتر است در فک پائین استفاده شود زیرا فشارهای ماهیچه زبان و محدود بودن پایه‌های زیرین در فک پائین، احتمال چسبیدن پروتزهای متحرک به این فک، پائین می‌آید.

ممکن است از ابتدا چند دندان خود را از دست بدهید و بعد از مدتی باز هم تعدادی از دندان‌های خود را از دست بدهید. در این حالت باید به فکر یک دندان مصنوعی جدید بیفتید.

مزایای استفاده از ایمپلنت کامل

استفاده از ایمپلنت مزایای زیادی با خود به همراه دارد. این مزایا برای ایمپلنت کردن یک دندان نیز وجود دارند اما زمانی که تمام دندان‌های خود را ایمپلنت کنید بهتر می‌توانید مزایای آن را مشاهده کنید. در ادامه چندین مورد از مهم‌ترین مزایای این روش را برای شما بیان می‌کنیم:

  • 1
    عمر بسیار طولانی

  • 2
    این دندان‌ها با بهترین متریال‌ موجود ساخته می‌شوند به همین دلیل از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند

  • 3
    از آنجایی که این دندان‌ها با پیچ درون لثه قرار می‌گیرند عملکرد بسیار طبیعی دارند

  • 4
    ظاهر زیبای این دندان‌ها جلوه بسیار خوبی به چهره افراد می‌بخشد

  • 5
    فلزاتی که برای پایه ایمپلنت مورد استفاده قرار می‌گیرند کمترین واکنش‌ها را با بدن انسان دارند و موجب حساسیت نمی‌شوند

  • 6
    این دندان‌ها اجازه نمی‌دهند لثه‌ها و بعد از آنها استخوان فک دچار تحلیل رفتگی شوند

  • 7
    جنس دندان‌ مصنوعی‌های ایمپلنت مثل دندان‌های طبیعی نیست که با مسواک نزدن دچار پوسیدگی ‌شوند. همین موضوع کمک می‌کند آنها نیازی به ترمیم نداشته و یکبار برای همیشه در دهان افراد قرار داده شوند. البته به مراقبت نیاز دارند ولی نه مثل دندان‌های طبیعی

معایب استفاده از ایمپلنت کامل

 در این قسمت معایب ایمپلنت را بیان می‌کنیم:

  • 1
    پایه ایمپلنت درون لثه قرار می‌گیرد و این مسئله جز با جراحی امکان پذیر نیست به همین دلیل وجود جراحی یکی از معایب ایمپلنت است

  • 2
    به دلیل باز کردن لثه و استخوان فک برای جای‌گذاری پایه ایمپلنت احتمال آسیب رسیدن به لثه بسیار زیاد است

  • 3
    احتمال به وجود آمدن عفونت و گسترش آن در لثه‌ها نیز از معایب ایمپلنت است

دندان مصنوعی ایمپلنت تکی

برای جبران کردن جای خالی یک دندان از ایمپلنت تکی استفاده می‌شود. ایمپلنت تکی دقیقا مثل ایمپلنت کامل است و تنها تفاوت آنها این است که در ایمپلنت کامل تمام دندان‌ها و در ایمپلنت تکی یک یا دو عدد از دندان‌ها با دندان مصنوعی جایگزین می‌شوند. این روش محبوب‌ترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های تکی از دست رفته است. برای کاشت این ایمپلنت نیز مثل ایمپلنت کامل یک پیچ تیتانیومی درون لثه و استخوان فک قرار داده می‌شود تا نقش ریشه دندان را ایفا کند.

در مرحله بعد روکش و پروتز روی آن سوار می‌شوند تا دندان مصنوعی کامل شود و مثل یک دندان طبیعی شود. بعد از ایمپلنت کردن چند دندان تکی که از دست داده‌اید ممکن است دندان‌های دیگری نیز از دست بدهید و باز هم دندان مصنوعی جدید نیاز داشته باشید. استفاده از این روش مزایای زیادی با خود به همراه دارد که بسیاری از آنها مثل مزایای ایمپلنت کامل هستند به همین دلیل تنها مزایای خود ایمپلنت تکی را در ادامه بیان می‌کنیم.

مزایای ایمپلنت تکی

  • 1
    اولین و مهم‌ترین مزیت این نوع دندان مصنوعی این است که به دندان‌های کناری خود آسیبی نمی‌رساند و موجب پوسیدگی و خرابی آنها نمی‌شود

  • 2
    با این دندان‌ها یکپارچه بودن استخوان فک حفظ می‌شود و به خاطر غیاب دندان دچار ناهنجاری و دفرمه شدن نمی‌شود

  • 3
    از دست دادن حتی یک دندان روی زیبایی چهره و لبخند انسان‌ها تاثیر گذار است به همین دلیل با جبران کردن جای خالی آنها با ایمپلنت تکی می‌تواند باز هم زیبایی را به چهره خودتان برگردانید

معایب ایمپلنت تکی

  • 1
    استفاده از ایمپلنت همانند تمامی خدمات دندانپزشکی هزینه زیادی به همراه دارد اما بهتر است بدانید ایمپلنت چه تکی چه کامل جزو پرهزینه‌ترین خدمات دندانپزشکی محسوب می‌شود

  • 2
    تمیز کردن و جرم‌گیری دندان‌های ایمپلنت شده با دندان‌های طبیعی متفاوت است و برای آنها باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. به همین دلیل با استفاده از دندان مصنوعی ایمپلنت هزینه‌های جانبی هم خواهید داشت

باقی معایب این روش با معایب ایمپلنت کامل یکسان هستند و از بیان دوباره آنها خودداری کردیم.

بریج دندان
دندان کامل با پایه ایمپلنت

بریج دندان

از این روش هنگامی استفاده می‌شود که دندان از دست رفته بین دو دندان سالم باشد. در این حالت دندانپزشک با ابزارهای خود کمی اطراف دندان‌های دو طرف جای خالی را می‌تراشد سپس سه دندانی که به صورت به هم چسبیده ساخته شده‌اند را روی دو دندان تراشیده شده و جای خالی بین آنها می‌گذارد.

با این کار هم جای خالی پر می‌شود هم آن دندان‌های روی بافت لثه جابه‌جا نمی‌شوند. بعد از استفاده از بریج دندانی ممکن است باز هم دندان از دست بدهید. در آنجا باید باز هم به فکر دندان مصنوعی جدید که با شرایط شما سازگار باشد باشید. شاید این دندان جدید باز هم از نوع بریج باشد. استفاده از بریج دندانی مزایا و معایب زیادی با خود به همراه دارد که در ادامه آنها را نیز به طور کامل شرح می‌دهیم.

مزایای بریج دندانی

  • 1
    اولین و مهم‌ترین مزیت بریج‌های دندانی را می‌توان هزینه پایین آنها دانست. برای همین می‌توانید بدون نگرانی درباره بودجه خود از این روش برای جبران جای خالی دندان‌های خود استفاده کنید

  • 2
    مقاومت بریج‌های دندانی بسیار بالا است و می‌توانید هر غذایی که دوست دارید را با این دندان‌ها مصرف کنید

  • 3
    بریج‌های دندانی نیز مانند ایمپلنت نوعی دندان مصنوعی ثابت و بدون تحرک هستند اما برخلاف آن بدون نیاز به جراحی روی دندان‌های فرد نصب می‌شوند

  • 4
    با این روش فرد خیلی راحت و سریع درمان می‌شود و نیازی نیست مدت زمان طولانی صبر کند و از جای خالی دندان خود رنج ببرد

معایب بریج دندانی

  • 1
    درست است که گفتیم بریج‌های دندانی هزینه پائینی دارند اما هزینه آنها نسبت به دندان مصنوعی‌های معمولی کمی بیشتر است

  • 2
    به دلیل تراشیدن دندان‌های سالم مجاور در بریج دندانی، به آنها آسیب می‌رسد

  • 3
    درست است که روی دندان‌های سالم مجاور روکشی قرار می‌گیرد اما اگر نکات مراقبتی درست انجام نشوند ممکن است این دندان‌ها دچار پوسیدگی و خرابی شوند

  • 4
    از آنجایی که بریج دندانی درون لثه و استخوان فک قرار نمی‌گیرد نمی‌تواند جلوی تحلیل رفتگی لثه‌ها و استخوان فک را بگیرد. به همین دلیل به مرور زمان استخوان فک در قسمت جای خالی دچار تحلیل می‌شود

  • 5
    دوام و پایداری بریج دندانی به طور کلی نسبت به ایمپلنت کمتر است و احتمال آسیب‌دیدگی و خرابی آنها بیشتر است

انواع دندان مصنوعی متحرک

در قسمت‌های قبلی درباره انواع مختلف دندان مصنوعی ثابت صحبت کردیم و آنها را به طور کامل به شما معرفی کردیم. در ادامه قصد داریم نوع دیگری از دندان مصنوعی که دندان مصنوعی متحرک است صحبت کنیم.

این دندان‌ها درون لثه و استخوان فک کاشته نمی‌شوند به همین دلیل نظافت و نگه‌داری از آنها بسیار ساده‌تر است دندان‌های ثابت است. این دندان‌ها با توجه به عملکرد و کاربردهای متنوع خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به طور کامل آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

دندان مصنوعی پارسیل
دندان مصنوعی تکه‌ای (پروتز پارسیل)

دندان مصنوعی تکه‌ای (پروتز پارسیل)

کلمه پارسیل به معنی ناکامل است و این پروتز زمانی استفاده می‌شود که چند دندان سالم در فک فرد باقی‌مانده باشند. این نوع دندان مصنوعی می‌تواند جای خالی حداکثر 20 دندان از دست رفته را جبران کند. البته این پروتزها نیز بر‌اساس جنس پایه بدنه خود به سه نوع آکریلیکی، ژله‌ای یا فلکسی و پایه فلزی تقسیم می‌شوند. استفاده از این نوع دندان مصنوعی مزایا و معایب زیادی برای افراد به همراه دارد که چند مورد از آنها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مزایای پروتز پارسیل شامل موارد زیر است:

  • 1
    این پروتز به طور کامل به فک می‌چسبد و در دهان شما حرکت نمی‌کند

  • 2
    ظاهر این دندان‌ها کاملا شبیه دندان‌های طبیعی و حتی زیباتر از آنها است

  • 3
    از آنجایی که این پروتز به فک نمی‌چسبد فشاری هم به استخوان آن وارد نمی‌کند

  • 4
    پروتز پارسیل برخلاف بریج دندانی از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می‌کند

  • 5
    از آنجایی که باکتری ایجاد نمی‌کند از پوسیدن دندان‌های کناری خود نیز جلوگیری می‌کند

معایب این پروتز نیز عبارتند از:

  • 1
    برخلاف سایر روش‌ها عادت کردن به حضور این پروتز در دهان طولانی‌تر و سخت‌تر است

  • 2
    زمانی که این پروتز را در دهان خود گذاشتید ابتدا ممکن است برای صحبت کردن و چشیدن غذا دچار مشکلاتی باشید اما نگران نباشید این مشکلات زودگذر هستند

  • 3
    مراقبت‌های پس از کار این پروتزها نیز مهم هستند و باید آنها را رعایت کنید تا دچار عفونت نشوید

  • 4
    عمر و دوام این پروتزها بسیار کوتاه است. زیرا این روش را روشی موقتی می‌دانند و باید خیلی زود به دنبال راه چاره بهتری برای جای خالی دندان خود باشید

دندان مصنوعی متحرک کامل

در زمان‌هایی که فرد تمامی دندان‌های فک بالا و پائین خود را از دست داده باشد از دندان مصنوعی متحرک کامل استفاده می‌کنند. این نوع دندان مصنوعی دو مدل دارد که نوع معمولی آن بین 1 تا 3 ماه طول می‌کشد تا حاضر شود. در مقابل نوع فوری آن نوعی پروتز از پیش ساخته شده است که تا زمان آماده شدن پروتز اصلی به بیمار داده می‌شود تا برای تکلم و جویدن مشکلی نداشته باشد.

البته اگر دندان‌های یک فک خود را از دست داده باشید نیز می‌توانید از این نوع دندان مصنوعی استفاده کنید. البته ممکن است به هر دلیلی نیاز باشد دندان مصنوعی خود را تعویض کنید و از یک دندان مصنوعی جدید استفاده کنید. این نوع دندان مصنوعی مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

  • هزینه پایین و بسیار مقرون به صرفه
  • آماده شدن سریع
  • جلوی جابه‌جا شدن دندان‌ها را می‌گیرد
  • با حفظ ساختار طبیعی صورت به زیبایی افراد کمک می‌کند
  • به بهتر شدن غذا خوردن و صحبت کردن افراد نیز کمک می کند

البته این دندان‌ها معایبی نیز دارند که عبارتند از:

  • ممکن است افراد به جنس دندان مصنوعی‌های خود حساسیت نشان دهند و دچار زخم‌های دهانی شوند
  • ممکن بافت لثه افراد را تحریک کند و لثه آنها دچار التهاب یا مشکلات این چنینی شود
  • زمان صحبت کردن ممکن است افراد را آزار دهد و روی گفتار آنها تاثیر بگذارد

فیلیپر یا پروتز متحرک تک دندان

ممکن است تنها یک دندان خود را از دست داده باشید و بخواهید آن را جایگزین کنید. فیلیپر یا پروتز متحرک تک دندان در این زمان به شما کمک می‌کند. مزایا و معایب این نوع دندان نیز کاملا شبیه دندان مصنوعی متحرک کامل است.

قیمت دندان مصنوعی

مدل‌های مختلف دندان مصنوعی بر‌اساس جنس و کیفیتی که دارند قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. البته برای جبران کردن جای خالی دندان‌ها باید هزینه‌های جانبی درمان دندان‌های دیگر را نیز در نظر بگیرید. در ادامه عوامل موثر در قیمت دندان مصنوعی جدید را برای شما شرح می‌دهیم.

  • متریال به کار رفته برای ساخت دندان مصنوعی
  • جنس بدنه و پایه این دندان‌ها
  • هزینه‌ای که لابراتور برای ساخت دندان مصنوعی تعیین می‌کند
  • هزینه‌ای که خود دندانپزشک یا دندانساز برای کارهایش از شما می‌گیرد
  • برند، مدل و کیفیت دندان مصنوعی
  • تکنیک‌ها و ابزارهای دندانسازی که برای نصب دندان شما مورد استفاده قرار می‌گیرند

سخن آخر

از دست دادن دندان علاوه‌بر تاثیری که روی ساختار و زیبایی چهره افراد دارد موجب به هم ریختن نظم دندان‌ها و جابه‌جا شدن آنها نیز می‌شود. البته غذا خوردن و صحبت کردن افراد قبل از هر چیزی با از بین رفتن دندان مختل می‌شوند. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال راهی برای جبران کردن جای خالی دندان‌های خود می‌افتند.

استفاده از دندان‌های مصنوعی بهترین کار است. دندان‌های مصنوعی در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله به طور کامل همه آنها را به شما معرفی کرده‌ایم تا دیگر سوالی در این زمینه نداشته باشید. حتی ممکن است دندان مصنوعی‌های شما دچار آسیب یا شکستگی شوند و به یک دندان مصنوعی جدید احتیاج داشته باشید. سوالات احتمالی شما در این زمینه نیز در متن پاسخ داده شده‌اند.

مقالات مرتبط با دندان مصنوعی در زیر آورده شده است

دندان مصنوعی ثابت
دندان مصنوعی ثابت

همه چیز دربارۀ دندان مصنوعی ثابت

افرادی که یک یا چند عدد از دندان‌های خود را ازدست‌داده باشند، معمولاً به دنبال جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته خود خواهند بود. پروتزهای دندانی که عموماً آن‌ها را با نام دندان مصنوعی هم می‌شناسیم، به‌عنوان یکی از به صرفه‌ترین جایگزینی برای دندان‌های ازدست‌رفته خواهند بود.

این موضوع را باید بدانید که انواع مختلفی از پروتزهای دندانی داریم که پروتز یا دندان مصنوعی ثابت دسته‌ای خاص از این پروتزها محسوب می‌شوند.

اوردنچر جادوی دندان مصنوعی
اوردنچر چیست

اُوردِنچر (جادوی دندان مصنوعی)

افرادی که از پروتزهای دندانی استفاده می‌کنند، معمولاً از عدم جاگیری صحیح این پروتزها و یا جابه‌جایی بیش از اندازه آن‌ها شاکی هستند. جابه‌جایی پروتز متحرک در داخل دهان موردی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. متخصصان دندانپزشکی در طول سال‌های اخیر چاره‌ای را برای حل این مشکل اندیشیده‌اند.

برای این کار از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می‌کنند. این نوع خاص از پروتزها انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مدل‌ها نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

دندان مصنوعی برای افراد جوان
دندان مصنوعی برای افراد جوان

هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید

امروزه به دلیل مصرف غذاهای غیر ارگانیک و ناسالم آمار افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند بسیار بالا رفته است. بخصوص در بین رده‌های سنی جوان‌تر این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد. در سال‌های گذشته به طور معمول فقط افراد مسن‌تر در معرض از دست دادن دندان‌های‌شان قرار می‌گرفتند اما اکنون این عارضه در بین جوانان و نوجوانان به شدت دیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید را برای شما بازگو کنیم.

دندان مصنوعی آلمانی
دندان مصنوعی آلمانی

دندان مصنوعی آلمانی و قیمت آن

دندان‌ مصنوعی آلمانی (ایوکلار) یک شاهکار منحصر به فرد از فناوری پیشرفتۀ کشور آلمان، دقت و کیفیت بالا است که به آن امکان می‌دهد تا از دوام و عمر طولانی، ظاهر صددرصد طبیعی و عملکرد بی‌نقص برخوردار باشد.

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن
انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی (پروتز دندان) ثابت و متحرک، ساخت و قیمت

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث شود افراد به سراغ انواع دندان‌های مصنوعی یا همان دست دندان بروند.

فاکتورهایی مانند بالا رفتن سن، عدم مراقبت از دندان‌ها، ابتلا به بیماری‌های گوناگون و … ممکن است باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند. در این شرایط، استفاده از دندان‌های مصنوعی یکی از طرح درمان‌هایی است که از دیرباز برای بی دندانی وجود داشته است.

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با بهترین نوع دندان مصنوعی و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی ژله ای
دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای

اکثر دندان‌های مصنوعی سفت و محکم هستند. اگر شما به دنبال یک دندان‌ مصنوعی با متریال نرم و راحت هستید، دندان مصنوعی ژله ای (flexible partial dentures) بهترین گزینه است. این دندان‌های مصنوعی نیازی به میله‌های آهنی برای فیکس شدن روی لثه‌ها ندارند. از همین رو استفاده از آن‌ها حس راحتی بیشتری نسبت به دیگر فرم‌های دندان مصنوعی خواهد داشت.

البته دندان مصنوعی ژله ای یک طرح درمان است و باید برای فک‌هایی که شرایط آن را دارد انتخاب و ساخته شود.

مرکز دندان مصنوعی تهران
بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران

بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران کجاست؟

روزانه افراد زیادی که به دندان مصنوعی نیاز دارند در گوگل سرچ می‌کنند و به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی هستند. مرکزی که دندان مصنوعی با کیفیت و تخصصی بسازد و جزو بهترین‌ها باشد. 

مراکز و کلینیک‌های دندانسازی بسیاری در تهران در زمینه ساخت دندان مصنوعی فعالیت می‌کنند، اما اگر به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی در تهران هستید، ابتدا باید خیلی هوشمندانه و دقیق کلینیک دندانسازی خود را انتخاب کنید. 

در این بخش قصد داریم در خصوص دو گزینه که می‌تواند شما را در انتخاب دندانسازی حرفه‌ای یاری کند، صحبت کنیم. بر روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

تعمیر دندان مصنوعی
تعمیر دندان مصنوعی

بهترین لابراتوار تخصصی تعمیر دندان مصنوعی

اقدامات مربوط به تعمیر دندان مصنوعی مهارت و تخصص خاص خود را می‌­طلبد. از این­رو، تعمیر دندان مصنوعی کاری حساس است که باید به لابراتوارها و مراکز متخصص و مجرب سپرده شود. تعمیر دندان مصنوعی با توجه به نوع شکستگی دندان ممکن است کاری سخت یا راحت باشد. اما، اغلب اوقات تعمیر دندان­های مصنوعی کاری ممکن است.

برای این کار به مواد اولیه و تجهیزات خاصی نیاز است و در مراکز تخصصی این کار بسیار بهتر از روش خانگی آن صورت می‌پذیرد. تشریح کامل توضیحات در مقاله زیر قرار داده شده است.

دندان مصنوعی پارسیل
دندان مصنوعی پارسیل

دندان مصنوعی پارسیل چیست؟

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ فناوری‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، به ویژه در زمینه‌ تولید و استفاده از دندان‌های مصنوعی، به چشم می‌خورد. اما می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین رویکردها در این زمینه، استفاده از دندان‌های مصنوعی پارسیل است که در مقاله زیر کامل شرح دادیم.

دندانسازی فوری (های دنت)
دندانسازی فوری

ساخت پروتز متحرک توسط دندانسازان حرفه‌ای

اگر نیاز به دندان مصنوعی خوب و باکیفیت دارید، دندان مصنوعی که طبیعی به نظر برسد، بتوانید با آن راحت غذا بخورید و صحبت کنید و تغییری در صدای خود حس نکنید، بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی
فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

دندان مصنوعی، راه حلی رایج برای کسانی است که به دلایل مختلف مانند پوسیدگی دندان، آسیب یا سن، دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند.

دندان‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ظاهر شبیه دندان‌های طبیعی هستند و حس اعتماد به نفس را برای استفاده‌کنندگان خود فراهم می‌کنند.

در مقاله زیر تفاوت دندان مصنوعی با ایمپلنت همراه با جزئیات آورده شده.

به سوالات زیر توجه کنید

  • 1
    یک دندان مصنوعی باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • 2
    بهترین نوع دندان مصنوعی کدام است؟

  • 3
    برای دندان‌های تکی و چندتایی بهترین نوع دندان مصنوعی چیست؟

  • 4
    بیمه‌های مختلف چه مقدار از مبلغ دندان مصنوعی را می پردازند؟

  • 5
    عوارض دندان مصنوعی چی میتونه باشه؟

  • 6
    ویژگی‌های مهمی که دندان مصنوعی برای افراد جوان باید داشته باشد چیست؟

  • 7
    قیمت و هزینه بهترین دندان مصنوعی برای هر دو فک چقدر است؟

  • 8
    دندان مصنوعی ژله‌ای چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟

  • 9
    داستان دندان مصنوعی پروتز ثابت چی هست؟

  • 10
    اینکه برویم محلات و برایمان دندان بسازند خوبه؟

  • 11
    بهترین مرکز دندان مصنوعی در ایران کجاست؟

  • 12
    وقتی لثه صاف داریم باید چیکار کنیم؟

    آیا راهکاری هست؟

  • 13
    چیکار کنیم زخم‌های متوالی و دردناک بعد از گذاشتن دندان مصنوعی برایمان اتفاق نیافتد؟

  • 14
    زخم‌های لثه به وجود آمده را چطور بهبود بدیم؟

  • 15
    مشکلات دندان مصنوعی چه مواردی هست؟

  • 16
    اگر دندان مصنوعی بد ساخته شود وارد چه مشکلاتی می‌شوم؟

  • 17
    خوبه که از چسب دندان استفاده کنیم؟

    بهترین چسب کدام است؟

  • 18
    علت سیاه شدن لثه دندان مصنوعی چی هست؟

  • 19
    هزینه دست دندان خوب کامل اوردنچر چقدر هست؟

  • 20
    دندان مصنوعی بدون کام یا بدون سقف کیفیت لازم را خواهد داشت؟

پاسخ تمام سوالات بالا را در قالب یک ویدیو آماده کرده‌ایم که می‌توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا لینک آن برایتان ارسال شود

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

لطفاً به زبان فارسی تایپ شود
لطفاً به زبان انگلیسی تایپ شود
از چه طریقی با ما آشنا شدید
نحوۀ ارسال لینک ویدیو*

بهترین دندان مصنوعی
نمایش ویدیو درباره بهترین دندان مصنوعی

مقالات سایت

هرآنچه سؤال یا مُشکلی در ارتباط با این مقاله دارید از طریق دیدگاه در میان بُگذارید، دیدگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده: بیش از ۱۵ ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 265

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت