روکش دندان طلا

روکش دندان طلا به‌همراه قیمت آن در سال ۱۴۰3

نمایش ویدیو درباره روکش دندان طلا
رازهای ناگفته دربارۀ روکش طلای دندان (نبینی از دستت رفته)

همه چیز دربارۀ روکش دندان طلا و قیمت این روکش‌ها

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روکش دندان طلا و قیمت روکش دندان طلا اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهیم. روکش دندان طلا یکی از روش‌های نوین برای زیباسازی دندان به حساب می‌آید. این روکش‌ها کاربردهای دیگری غیر از زیباسازی دندان‌ها دارند که در ادامه به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت. روکش طلا دارای مزایای بسیار زیادی نیز است که این مزایا سبب شده افراد بسیاری تمایل پیدا کنند که از این روکش‌ها بر روی دندان‌های خود استفاده کنند.

در ادامه حتما با ما همراه باشید چنان‌که خیلی اطلاعات فوق‌العاده‌ای به دانش شما افزوده می‌گردد.

این بخش را برای علاقه‌مندان رشتۀ دندانسازی می‌گوییم که یکی از دپارتمان‌های مرکز لابراتوار دندانسازی (های دنت) بخش آموزش است و سالهاست که دوره آموزش دندانسازی روکش دندان طلا در آن برگزار می‌گردد. چنانچه وسوسه شده‌اید که راجع به این دوره‌ها بیشتر بدانید از طریق دکمه‌های زیر با ما در ارتباط باشید.

روکش دندان طلا چیست
روکش دندان طلا چیست
قیمت روکش دندان طلا
قیمت روکش دندان طلا
روکش دندان طلا
روکش دندان طلا
روکش دندان جواهرات
روکش جواهر دندان

روکش دندان طلا چیست؟

حال که در این مقاله‌اید حتما برای شما این سوال پیش آمده که روکش دندان طلا دقیقا چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در پاسخ کوتاه می‌توان گفت روکش دندان طلا نوعی پروتز است که روی دندان ثابت قرار می‌گیرد.

این روکش‌ها به دلایل مختلفی از جمله زیبایی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند همچنین افرادی که دچار شکستگی در ناحیه دندان هم شدند می‌توانند از این روکش‌ها استفاده کنند و عیوب دندان‌های خود را به خوبی بپوشانند.

علاوه بر این روکش‌های دندان طلا می‌توانند فاصله زیاد بین دندان‌ها را به خوبی پُر کرده و ظاهری زیبا به دندان‌ها بدهند. روکش دندان طلا یک انتخاب مجلل برای ترمیم دندان‌ها است. برای داشتن این نوع روکش دندان نیازی نیست تا بخش زیادی از مینای دندان را بتراشید و یا نگران طول عمر آن باشید، زیرا نصب روکش طلا بر روی دندان بسیار محتاطانه است و طول عمر آن نیز می‌تواند به اندازه طول عمر خودتان طولانی باشد! البته ناگفته نماند که نصب آن حتما باید زیر نظر یک متخصص دندانپزشک یا دندانساز صورت گیرد حال اگر نمی‌دانید فرق بین یک دندانساز و دندانپزشک چیست، پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

دندانساز کیست
دندانساز کیست

دندانساز کیست و چه تفاوتی با دندانپزشک دارد؟

نام دندانپزشک و دندانساز بارها و بارها به گوش هر یک از ما خورده است. اما آیا این دو با یکدیگر تفاوت دارند یا اینکه هر دو یک فعالیت واحد را انجام می‌دهند؟ بر روی مقاله زیر کلیک کنید تا پاسخ پرسش اینکه دندانساز کیست را دریافت کنید.

در ادامه باید گفت که روکش دندان طلا نوعی تاج دندان هم به حساب می‌آید که از طلا تولید شده است. بعضی از این تاج‌ها از طلای خالص تولید شده و نوع دیگر که PFG نام دارد ترکیبی از طلا و چینی است که در لابراتوار دندانسازی ساخته می‌شود. این ترکیب نوعی روکش را به وجود می‌آورد که می‌تواند عیب‌های ظاهری دندان را بپوشاند.

قیمت روکش دندان طلا چقدر است؟

افرادی که به دنبال بررسی قیمت روکش دندان طلا هستند بدانند که این کار بسیار پُرهزینه است؛ زیرا روکش‌ها بر اساس نوع جنسی که دارند دارای قیمت‌های مختلفی هستند.

اگر بخواهیم بطور تقریبی بگوییم قیمت روکش دندان طلا سال 1403 عددی بین 19 الی 30 میلیون تومان (معتبر تا تاریخ 30/اردیبهشت ماه/1403) برای هر واحد دندان است. 

چنانچه تصمیم به قرار دادن روکش دندان طلا دارید باید یک برآورد هزینه بکنید چون این روکش‌ها از جنس طلا ساخته شده و از قیمت بالایی برخوردار هستند.

دو موضوع مهم، یک اینکه نوع دندان فرد در این قیمت گذاری بسیار تعیین کننده است چون دندان‌های عقبی وزن طلای بیشتری نیاز دارند، طبعاً هزینه آن بیشتر است و دوم میزان پِرتی کار در مراحل ساخت هم محاسبه می‌گردد.

فواید دندان طلا
فواید دندان طلا
مزایای روکش دندان طلا
مزایای روکش دندان طلا

مزایای روکش دندان طلا چیست؟

روکش دندان طلا علاوه بر ظاهر زیبایی که دارد دارای یک سری مزایا و فواید هم است که افراد بسیار زیادی به دلیل این مزایا و فواید تمایل دارند که از این نوع روکش بر روی دندان‌های خود استفاده کنند. این مزایا سبب شده است که افراد بسیار زیادی قیمت بالای روکش دندان طلا را بپردازند و از آن بر روی دندان‌های خود استفاده کنند.

یکی از این فواید ظاهر زیبا، جذاب و فَریبنده آن است! زیرا‌ افرادی که از این روکش‌ها بر روی دندان‌های خود استفاده می‌کنند، می‌توانند از لبخندی خاص و منحصر به فرد برخوردار شوند!

این روکش‌ها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و عوامل خارجی هستند بطوریکه مقاومت روکش‌های طلا نسبت به دیگر روکش‌ها بسیار بیشتر بوده و می‌توانید بدون هیچ نگرانی به خوردن و آشامیدن بپردازید، بی‌آنکه کوچکترین مشکلی برای روکش دندان شما به وجود بیاید.

روکش دندان طلا برای افرادی که عادت به ساییدن دندان‌ها هنگام خواب دارند هم بسیار مناسب است. این روکش‌ها در هنگام ساییده شدن دندان‌ها بر روی یکدیگر از مقاومت و استقامت بالایی برخوردار هستند و کمتر دچار سایش و شکستگی می‌شوند. همین مزیت سبب شده است که افراد مدت زمان طولانی به دندانپزشکی برای ترمیم روکش‌های خود مراجعه نکنند. از دیگر مزیت‌های روکش‌های طلا که سبب شده افراد زیادی تمایل به استفاده از آنها پیدا کنند، تراشیده شدن دندان‌های زیر روکش به مقدار بسیار ناچیز است.

روکش دندان طلا سفید
روکش دندان طلا سفید
دندان طلا
دندان طلا

در این روش نیازی نیست دندان‌های زیرین بسیار تراش بخورند و روکش بر روی آنها نصب شود‌ با مقدار کمی تراش این روکش‌ها به خوبی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند.

ذکر این نکته مهم است که روکش دندان طلا همانند دندان‌های معمولی به یک میزان دندان‌ها را ساییده می‌کند و از نظر عملکرد بسیار شبیه دندان‌های اصلی است.

در روکش طلا می‌توانید از نوع طلای زرد و یا طلای سفید استفاده کنید. افراد با توجه به سلیقه خود می‌توانند یکی از این دو نوع را به عنوان روکش بر روی دندان‌های خود استفاده کنند.

روکش دندان طلا سفید

همانطور که پیشتر عنوان کردیم افراد برای روکش دندان طلا خود می‌توانند یکی از رنگ‌های سفید و زرد را انتخاب کنند.

امروزه روکش دندان طلا سفید بسیار پرطرفدار شده است‌ زیرا این روکش در عین جذابیت و زیبایی بسیار شیک هم است و اشخاص بسیار زیادی تمایل دارند که از این نوع رنگ بر روی دندان‌های خود استفاده کنند.

کسانی که قصد دارند بر روی دندانهای جلویی خود از روکش طلا استفاده کنند معمولاً رنگ سفید را انتخاب می‌کنند زیرا این رنگ علاوه بر ظاهر جذاب و خاصی که به دندان‌ها می‌دهد سبب می‌شود که لبخند افراد بسیار زیبا و منحصر به فرد جلوه کند. از دید ما انتخاب رنگ سفید بسیار انتخاب هوشمندانه‌ای است. ناگفته نماند که اشخاص دیگری هم هستند که تمایل دارند از رنگ زرد این روکشها استفاده کنند.

این کار سبب می‌شود که جلوه بصری دندان‌ها بیشتر شود و اشخاص حین صحبت کردن و خندیدن ظاهری انحصاری و ویژه داشته باشند.

دندان طلا چیست
دندان طلا چیست
قیمت کاشت دندان طلا
قیمت کاشت دندان طلا

دندان طلا چیست؟

همانطور که می‌دانیم طلا یکی از فلزات گرانبها و بسیار انعطاف‌پذیر است که ساختار آن با بدن انسان سازگاری دارد. طلا در علم پزشکی فلزی کاربردی و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای طلا استفاده از آن در ساخت دندانهای طلا است.

طلا همواره در دیر باز نشان دهندۀ ثروتمند بودن افراد بوده و هست. دندانهایی که از این جنس ساخته می‌شوند بسیار در بین افراد متمول طرفدار دارد.

بیشتر افرادی که در اروپای شرقی، آسیای مرکزی و یا در قفقاز زندگی می‌کنند طلا را به عنوان نمادی از سرمایه داری می‌دانند و بسیار برای نصب دندان‌های طلا از خود تمایل نشان می‌دهند همچنین داشتن دندانی که از طلا ساخته شده است یک قسمت از صنعت مد هم است.

در زمانهای گذشته از روکش طلا برای دندان افراد استفاده می‌شد، اما امروزه طلا به عنوان یکی از دندان‌های مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و جایگزین دندان‌های از دست رفته می‌شود.

افراد به دلیل ساختار و بهداشت مناسب آن همچنین ماندگاری و دوام بالا و آسیب نزدن به دندان‌های مجاور از این جنس دندان استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که با توجه به گران قیمت بودن طلا طبیعتاً قیمت دندان طلا نسبت به سایر دندان‌های مصنوعی بسیار بیشتر است. این دندان‌ها از عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند چنانکه شخص می‌توانند تا پایان عمر خود از آن استفاده کند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید می‌توانید هر پروتز دندانی که از طلا ساخته شده است را براحتی بفروشید!!!

روکش تک واحدی دندان طلا
روکش تک واحدی دندان طلا

قیمت کاشت دندان طلا چقدر است؟

در ابتدای مطالب به بررسی روکش دندان طلا پرداختیم. حال می‌خواهیم به بررسی قیمت کاشت دندان طلا بپردازیم. طبعاً این نوع دندان مصنوعی نسبت به جنسهای دیگر از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. زیرا طلای بیشتری در آن بکار برده شده است. قیمت بالای کاشت دندان طلا که عددی بیش از 350 میلیون تومان (البته این عدد کاملاً متغیر و هر دندانپزشک بر اساس مهارت و متریال بکار رفته، تعرفه خاص خود را دارد) است سبب شده که اشخاص کمی توانایی استفاده از این نوع دندان را داشته باشند و از جنسهای دیگری برای پر کردن جای خالی دندانهای خود استفاده کنند.

در نظر داشته باشید برای انجام روکش و یا کاشت دندان طلا بهتر است از دندانپزشکان متخصص در این زمینه مشاوره بگیرید. دندانپزشک مربوطه باید دارای تجربه و تبحر بالا و همینطور قابل اعتماد باشد. در این صورت شما می‌توانید اعتماد کرده و تمام خدمات زیبایی و درمانی خود را به او بسپارید.

های دنت لوکس
های دنت لوکس

ساخت روکش دندان طلا (VIP)

یکی از خطوط تخصصی مرکز لابراتواری دندانسازی (های دنت) که با نام انحصاری برند (های دنت لوکس) فعالیت می‌کند علاوه بر ساخت روکش‌های دندان طلا، طراحی‌های متفاوت و خاصی به همراه استفاده از جواهرات در طرح‌های ترکیبی را نیز مورد استفاده قرار می‌دهد. توجه فرمایید که طراحی اسپورت روکش‌های طلا در ایران تنها توسط این مجموعه انجام می‌پذیرد و اگر خواهان داشتن روکش‌های دندان طلای بسیار خاص و با ظرافت ساخت و زیبایی شگفت‌انگیز هستید با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تکمیلی درباره ساخت روکش دندان طلا

جمع بندی

روکش دندان طلا و دندان طلا انتخاب‌های عالی برای اشخاصی است که بدنبال خاص شدن هستند. بدانید که استحکام و مقاومت همراه با چاشنی زیبایی این روکش‌ها زبان زد خاص و عام شده است! امید است با نوشتن این مقاله بتوانیم اطلاعات مفیدی در رابطه با روکش دندان طلا و دندان طلا به همراه جزئیات آن به شما عزیزان منتقل کرده باشیم.

آموزش دندانسازی روکش دندان طلا
آموزش دندانسازی روکش دندان طلا

آموزش دندانسازی روکش دندان طلا

اگر همکار و در حال مطالعۀ این برگه هستید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره آموزش دندانسازی اطلاعات جامع، تخصصی و مفیدتری در این زمینه به دست بیاورید.‌ همچنین با اصطلاحات دندانسازی و کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی آشنا شده و با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی با نحوۀ کار این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

برگۀ دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی نیز یک مکان عالی در اختیار علاقه‌مندان است تا بتوانند با دانلود و مطالعه این کتب به معلومات خود بیافزایند. فراموش نکنید که آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده مسیری فوق‌العاده برای مسلط شدن بر تمام نکات دندانسازی است. خاطر نشان می‌کنیم اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می‌توانند با امکاناتی که در مجموعه آموزشی لابراتوار های دنت برای آنها در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن مراحل تبدیل به یک متخصص تراز اول رشتۀ دندانسازی را سپری کنند و به مقصودشان برسند.

فیلم روکش دندان طلا
نمایش ویدیو درباره روکش دندان طلا

سوالات متداول

بله روکش طلا دندان واقعا از طلا ساخته شده اما اینطور نیست که برای ساخت آن از طلای ۲۴ عیار و کاملا خالص استفاده شود. جریان از این قرار است که در ترکیب این نوع تاج‌ها طلا و فلزات گران بهای دیگر وجود دارد. به عبارت دیگر، درست است که این تاج‌ها از طلا ساخته شده‌اند اما عیار طلای آن‌ها ۱۰ تا ۲۲ درصد است.

طلای خالص یا همان ۲۴ عیار فلزی بسیار با ارزش اما با درصد سختی کم است. اگر قرار باشد روکش‌ها تمام و کمال از طلا ساخته شده باشند، آنگاه تاب و تحمل فشار ناشی از جویدن غذا آن هم برای مدت زمان طولانی را ندارند. بنابراین روکش دندان طلا بهتر است به جهت استحکام بیشتر حتما با فلزت سفت و سخت دیگر ترکیب شوند.

بله. چون طلا یک ماده عالی بوده که گاهی اوقات دندانپزشکان روکش‌های ساخته شده از این ماده ارزشمند را حتی برای دندان‌های عقب توصیه می‌کنند.

تاج‌های طلا معمولا کمی گران‌تر هستند، اما تفاوت قابل توجهی میان هزینه این دو نیست. ممکن است تصور شود روکش‌های ساخته شده از طلا، ۲۴ عیار هستند و همین هزینه را بالا می‌برد اما اینگونه نیست و آن‌ها تنها ترکیبی از طلا و فلزات دیگر هستند. همین باعث می‌شود هزینه این روکش‌ها چندان هم بالا نباشد.

مقالات سایت

هرآنچه سؤال یا مُشکلی در ارتباط با این مقاله دارید از طریق دیدگاه در میان بُگذارید، دیدگاه شما بدون پاسخ نخواهد ماند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده: بیش از ۱۵ ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 459

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

6 دیدگاه برای “روکش دندان طلا+قیمت روکش طلا دندان ۱۴۰3 (فیلم+عکس این روکش‌ها)”

  1. سلام ب دوستان و اساتید محترم من برای ۲ دندان نیش خودم میخواستم روکش طلا انجام بدم برای گرفتن اطلاعات کامل لطفا راهنمایی کنید همچنین هزینه ها ممنون میشم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره روکش طلا دندان

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت