دندان مصنوعی برای افراد جوان

هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید

دندان مصنوعی برای افراد جوان دقیقا چیست؟

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی برای افراد جوان
ویدیوی دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ

انواع دندان مصنوعی برای افراد جوان

امروزه به دلیل مصرف غذاهای غیر ارگانیک و ناسالم آمار افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند بسیار بالا رفته است. بخصوص در بین رده‌های سنی جوان‌تر این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد. در سال‌های گذشته به طور معمول فقط افراد مسن‌تر در معرض از دست دادن دندان‌های‌شان قرار می‌گرفتند اما اکنون این عارضه در بین جوانان و نوجوانان به شدت دیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید را برای شما بازگو کنیم.

از معرفی انواع دندان مصنوعی برای افراد جوان شروع می‌کنیم:

به طور کلی دندان مصنوعی برای افراد جوان به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛

  1. دندان مصنوعی ثابت
  2. دندان مصنوعی متحرک

بر حسب شرایط، مناسب‌ترین دندان مصنوعی برای بیمار انتخاب می‌گردد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم؛

1- دندان مصنوعی کامل:

هنگامی که فرد تمام دندان‌های خود را از دست داده باشد به این روش نیاز پیدا می‌کند. دو نمونه دندان مصنوعی کامل داریم:

1-1- دندان مصنوعی کامل (معمولی):

قبل از ۸ الی ۱۲ هفته از جایگزینی دندان مصنوعی، ابتدا همۀ دندان‌های باقی مانده کشیده می‌شوند سپس بعد از التیام لثه‌ها دندان مصنوعی در دهان جایگذاری می‌شود.

2-1- دندان مصنوعی کامل (فوری):

قالب دندان از قبل آماده شده و بلافاصله پس از کشیدن دندانها در دهان گذارده می‌شوند. این نوع از دندان‌های مصنوعی موقت هستند.

3- دندان مصنوعی تکه‌ای (پارسیل):

این نوع از دندان‌های مصنوعی متحرک هستند و پایۀ ثابت کنندۀ آنها یک قطعۀ پلاستیکی شبیه به لثه و یک بدنۀ فلزی است.

4- بریج:

هنگامی که یک دندان از دست می‌رود روش بریج می‌تواند گزینۀ خوبی برای پر کردن جای دندان باشد. در این روش دو دندان اطراف تراشیده می‌شود سپس پزشک متخصص سه دندان مصنوعی به هم چسبیده را روی دندانها وصل می‌کند. روش بریج یک پروتز پارسیل ثابت است. این روش یکی از روش‌های مناسب دندان مصنوعی برای افراد جوان است.

5- ایمپلنت تکی:

پایۀ آن بریج ثابت است و در واقع می‌توان گفت ایمپلنت تکی، ترکیب روش بریج و کاشت دندان است.

6- ایمپلنت کامل:

یک روش دائمی برای جایگزینی همۀ دندان‌های از دست رفته است.

7- پیوند استخوان:

در مواقعی که لثه تحلیل رفته است و روش‌هایی همچون ایمپلنت جوابگو نیست معمولا پیوند استخوان برای بیمار تجویز می‌شود.

بهترین مارک دندان مصنوعی برای افراد جوان
بهترین مارک دندان مصنوعی برای افراد جوان

بهترین مارک دندان مصنوعی برای افراد جوان

تعداد برندهای ساخت دندان مصنوعی برای افراد جوان بسیار است. مسلماً هر برند کیفیت و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. باکیفیت‌ترین دندان مصنوعی برای افراد جوان مارک ایووکلار Ivoclar است. مارک ایووکلار ساخت کشور آلمان است و به عنوان یکی از معروف‌ترین مارک‌های با کیفیت دندان مصنوعی در جهان شناخته شده است.
در لیست زیر برخی دیگر از بهترین برندهای خارجی و ایرانی دندان مصنوعی ذکر شده است.

برندهای خارجی:

برندهای ایرانی:

دلایل استفاده از دندان مصنوعی در جوانان

یکی از مهمترین دلایل استفاده از دندان مصنوعی در افراد جوان، خراب شدن ریشه بسیاری از دندان‌ها است. متاسفانه برخی از افراد از همان دوران کودکی به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت نمی‌دهند و حتی زمانی که دچار مشکلاتی مثل عفونت دندان می‌شوند بدون مراجعه به دندانپزشک، خودسرانه درمانی را آغاز کرده و نمی‌دانند این عفونت تا چه حد می‌تواند ریشه دندان را مورد آسیب قرار دهد.

همین عوامل دست به دست هم داده و ریشه دندان‌ها را از بین می‌برد. به همین دلیل افراد جوان عمده دندانهای خود را از دست می‌دهند و مجبور هستند به سراغ راهکارهایی همانند استفاده از دندان مصنوعی بروند تا بتوانند فضای خالی ایجاد شده در داخل دندان‌های خود را پر کنند.

یکی دیگر از دلایل نیاز به دندان مصنوعی برای افراد جوان، از دست رفتن دندان‌ها در اثر سانحه یا تصادف است. برای مثال اگر در اثر تصادف بخش زیادی از دندان‌های خود را از دست بدهید، دیگر تفاوتی نمی‌کند شما در چه سنی قرار دارید. به هر حال باید به فکر جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته باشید که یکی از روش‌های مناسب برای شما، استفاده از دست دندان یا دندان مصنوعی است.

محدودیت و مزیت استفاده از دندان مصنوعی برای افراد جوان

وقتی که در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان صحبت می‌کنیم، سریعا جبهه می‌گیرند چون به هر حال وجود دست دندان در دهان آن‌ها، هم بر روی شکل ظاهری فک و در نتیجه صحبت کردن تأثیر می‌گذارد و هم به مرور زمان فشاری که از دندان به استخوان فک وارد می‌شود، باعث تحلیل استخوان فک خواهد شد. پس بعد از مدتی باید دندان مصنوعی را عوض کنید. البته اگر شما از دندان مصنوعی ثابت استفاده کنید این مشکلات برای شما وجود نخواهد داشت.

اما اگر به سراغ دندان مصنوعی متحرک (پروتز متحرک) بروید یک مزیت بزرگ این است که هر زمان که بخواهید می‌توانید دندان را از دهان خود خارج کرده و از ایمپلنت دندانی استفاده کنید.

قیمت دندان مصنوعی برای افراد جوان چقدر است؟

به طور تقریبی می‌توان گفت که هزینه‌ها بر حسب نوع دندان مصنوعی، کیفیت و متریال ساخت آن از مبلغ 25 الی 77 میلیون تومان متغیر است. (البته این مبلغ مربوط به تیرماه سال 1403 است و احتمال افزایش قیمت، صددرصد وجود دارد) و برای اطلاع از قیمت‌های دقیق و بروز دندان‌های مصنوعی لازم است به طور مستقیم با لابراتوار دندانسازی (های دنت) در ارتباط باشید.

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان کدام است؟

متاسفانه از دست دادن دندان‌ها در سنین جوانی بسیار غم انگیز و بدتر از آن بسیار رایج شده است. این مسئله بر اعتماد به نفس و روحیۀ جوانان تاثیرات منفی زیادی می‌گذارد. علاوه بر آن از دست دادن دندان منجر به مشکلات گوارشی نیز می‌گردد و عدم توجه به این موضوع مهم، خود باعث بوجود آمدن مشکلات عدیده دیگری خواهد شد.

ایمپلنت پایه ثابت و بریج به عنوان بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان معرفی شده است.

دندان مصنوعی تکه ای پارسیل برای جوانان
دندان مصنوعی ژله ای برای افراد جوان

راه‌های سازگاری جوانان با دندان مصنوعی

مسلماً عادت کردن به دندان‌های مصنوعی در بین جوانان چندان راحت نیست و برای سازگاری با آن‌ها لازم است به نکات زیر توجه کنید:

  • گرفتن لقمه‌های کوچک هنگام خوردن غذا
  • جویدن غذا به صورت دو طرفه
  • تا حد امکان از گاز زدن و بریدن غذا با دندان‌های مصنوعی جلوگیری کنید
  • استفاده از غذاهای کلسیم دار
  • کاهش مصرف غذاهای کربوهیدراتی مانند نان
  • به عنوان تمرین برای حرف زدن راحت‌تر با صدای کمی بلند کتاب بخوانید

مراقبت از دندان‌های مصنوعی

  • روزانه با یک مسواک نرم و خمیر دندان، دندان‌های مصنوعی خود را تمیز کنید.
  • توجه داشته باشید در بین دندان‌های مصنوعی باقی مانده‌های غذا کاملا شسته شود.
  • هنگام مسواک زدن همۀ نواحی دهان از جمله لثه، زبان و سقف دهان را بشویید.
  • هیچ وقت با دندان‌های مصنوعی خود اشیاء سفت را نشکنید.

عوارض دندان مصنوعی برای افراد جوان

  • در صورتی که پروتز دندان مصنوعی شما درست سوار نشده باشد ممکن است فرم لب‌هایتان را تغییر دهد.
  • ممکن است دندان مصنوعی به لثه بیش از حد فشار وارد کند.
  • امکان ایجاد اختلال در صحبت کردن نیز وجود دارد.
دندان مصنوعی برای افراد جوان
دندان مصنوعی

جمع بندی

به‌ طور کلی با گذشت زمان دندان‌های ما دچار تغییرات زیادی می‌شوند. قاعدتاً مراقبت از دندان‌ها به شما کمک می‌کند تا برای مدت ‌زمان طولانی‌تری شانس نگه ‌داشتن دندان‌های طبیعی خودتان را داشته باشید. اما به ‌هر حال دیر یا زود شما به استفاده از انواع دندان مصنوعی نیاز پیدا خواهید کرد.

سعی کنید با تحقیقات گسترده و صحبت با متخصصان کارکشته مانند دندانسازان مجموعه های دنت، بهترین مارک دندان مصنوعی را برای خودتان تهیه نمایید و از آن بهره ببرید.

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که انتخاب یک دندان‌ساز متبحر درست به ‌اندازه‌ انتخاب نوع مناسب دندان‌ مصنوعی پر اهمیت است. چون یک دندان مصنوعی مناسب باید هم از نظر عملکرد یعنی غذا خوردن و هم از نظر تکلم یا صحبت کردن و در نهایت از نظر زیبایی بتواند برای شخص کارآمد باشد.

سعی کنید که به سراغ لابراتوار، دندانپزشک و یا دندانسازی بروید که در زمینه کاری خودشان تخصص کافی را دارند. تنها در این صورت است که شما می‌توانید از بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات بهره‌مند شوید.

مقالات مرتبط با دندان مصنوعی در زیر آورده شده است

دندان مصنوعی جدید
دندان مصنوعی جدید

دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ...!

دلایل زیادی باعث می‌شود انسان‌ها دندان‌های خود را از دست بدهند. افزایش سن، بیماری‌ها و حوادثی مثل تصادف، دعوا و… از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که موجب از بین رفتن دندان‌ها می‌شوند. دندان‌ها علاوه بر صحبت کردن و جویدن، بر روی جوانتر بودن چهره انسان‌ها نیز موثر هستند و در صورت از بین رفتن دندان‌ها چهره افراد نیز پیرتر نشان داده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل دندان مصنوعی جدید را به شما معرفی کنیم و تمامی سوالات احتمالی شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

 

دندان مصنوعی ثابت
دندان مصنوعی ثابت

همه چیز دربارۀ دندان مصنوعی ثابت

افرادی که یک یا چند عدد از دندان‌های خود را ازدست‌داده باشند، معمولاً به دنبال جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته خود خواهند بود. پروتزهای دندانی که عموماً آن‌ها را با نام دندان مصنوعی هم می‌شناسیم، به‌عنوان یکی از به صرفه‌ترین جایگزینی برای دندان‌های ازدست‌رفته خواهند بود.

این موضوع را باید بدانید که انواع مختلفی از پروتزهای دندانی داریم که پروتز یا دندان مصنوعی ثابت دسته‌ای خاص از این پروتزها محسوب می‌شوند.

اوردنچر جادوی دندان مصنوعی
اوردنچر چیست

اُوردِنچر (جادوی دندان مصنوعی)

افرادی که از پروتزهای دندانی استفاده می‌کنند، معمولاً از عدم جاگیری صحیح این پروتزها و یا جابه‌جایی بیش از اندازه آن‌ها شاکی هستند. جابه‌جایی پروتز متحرک در داخل دهان موردی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. متخصصان دندانپزشکی در طول سال‌های اخیر چاره‌ای را برای حل این مشکل اندیشیده‌اند.

برای این کار از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می‌کنند. این نوع خاص از پروتزها انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مدل‌ها نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

دندان مصنوعی آلمانی
دندان مصنوعی آلمانی

دندان مصنوعی آلمانی و قیمت آن

دندان‌ مصنوعی آلمانی (ایوکلار) یک شاهکار منحصر به فرد از فناوری پیشرفتۀ کشور آلمان، دقت و کیفیت بالا است که به آن امکان می‌دهد تا از دوام و عمر طولانی، ظاهر صددرصد طبیعی و عملکرد بی‌نقص برخوردار باشد.

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن
انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

انواع دندان مصنوعی (پروتز دندان) ثابت و متحرک، ساخت و قیمت

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث شود افراد به سراغ انواع دندان‌های مصنوعی یا همان دست دندان بروند.

فاکتورهایی مانند بالا رفتن سن، عدم مراقبت از دندان‌ها، ابتلا به بیماری‌های گوناگون و … ممکن است باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند. در این شرایط، استفاده از دندان‌های مصنوعی یکی از طرح درمان‌هایی است که از دیرباز برای بی دندانی وجود داشته است.

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با بهترین نوع دندان مصنوعی و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی ژله ای
دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای

اکثر دندان‌های مصنوعی سفت و محکم هستند. اگر شما به دنبال یک دندان‌ مصنوعی با متریال نرم و راحت هستید، دندان مصنوعی ژله ای (flexible partial dentures) بهترین گزینه است. این دندان‌های مصنوعی نیازی به میله‌های آهنی برای فیکس شدن روی لثه‌ها ندارند. از همین رو استفاده از آن‌ها حس راحتی بیشتری نسبت به دیگر فرم‌های دندان مصنوعی خواهد داشت.

البته دندان مصنوعی ژله ای یک طرح درمان است و باید برای فک‌هایی که شرایط آن را دارد انتخاب و ساخته شود.

مرکز دندان مصنوعی تهران
بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران

بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران کجاست؟

روزانه افراد زیادی که به دندان مصنوعی نیاز دارند در گوگل سرچ می‌کنند و به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی هستند. مرکزی که دندان مصنوعی با کیفیت و تخصصی بسازد و جزو بهترین‌ها باشد. 

مراکز و کلینیک‌های دندانسازی بسیاری در تهران در زمینه ساخت دندان مصنوعی فعالیت می‌کنند، اما اگر به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی در تهران هستید، ابتدا باید خیلی هوشمندانه و دقیق کلینیک دندانسازی خود را انتخاب کنید. 

در این بخش قصد داریم در خصوص دو گزینه که می‌تواند شما را در انتخاب دندانسازی حرفه‌ای یاری کند، صحبت کنیم. بر روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

تعمیر دندان مصنوعی
تعمیر دندان مصنوعی

بهترین لابراتوار تخصصی تعمیر دندان مصنوعی

اقدامات مربوط به تعمیر دندان مصنوعی مهارت و تخصص خاص خود را می‌­طلبد. از این­رو، تعمیر دندان مصنوعی کاری حساس است که باید به لابراتوارها و مراکز متخصص و مجرب سپرده شود. تعمیر دندان مصنوعی با توجه به نوع شکستگی دندان ممکن است کاری سخت یا راحت باشد. اما، اغلب اوقات تعمیر دندان­های مصنوعی کاری ممکن است.

برای این کار به مواد اولیه و تجهیزات خاصی نیاز است و در مراکز تخصصی این کار بسیار بهتر از روش خانگی آن صورت می‌پذیرد. تشریح کامل توضیحات در مقاله زیر قرار داده شده است.

دندانسازی فوری (های دنت)
دندانسازی فوری

ساخت پروتز متحرک توسط دندانسازان حرفه‌ای

اگر نیاز به دندان مصنوعی خوب و باکیفیت دارید، دندان مصنوعی که طبیعی به نظر برسد، بتوانید با آن راحت غذا بخورید و صحبت کنید و تغییری در صدای خود حس نکنید، بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی
فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

دندان مصنوعی، راه حلی رایج برای کسانی است که به دلایل مختلف مانند پوسیدگی دندان، آسیب یا سن، دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند.

دندان‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ظاهر شبیه دندان‌های طبیعی هستند و حس اعتماد به نفس را برای استفاده‌کنندگان خود فراهم می‌کنند.

در مقاله زیر تفاوت دندان مصنوعی با ایمپلنت همراه با جزئیات آورده شده.

دندان مصنوعی پارسیل
دندان مصنوعی پارسیل

دندان مصنوعی پارسیل چیست؟

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ فناوری‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، به ویژه در زمینه‌ تولید و استفاده از دندان‌های مصنوعی، به چشم می‌خورد. اما می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین رویکردها در این زمینه، استفاده از دندان‌های مصنوعی پارسیل است که در مقاله زیر کامل شرح دادیم.

به سوالات زیر توجه کنید

  • 1
    یک دندان مصنوعی باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • 2
    بهترین نوع دندان مصنوعی کدام است؟

  • 3
    برای دندان‌های تکی و چندتایی بهترین نوع دندان مصنوعی چیست؟

  • 4
    بیمه‌های مختلف چه مقدار از مبلغ دندان مصنوعی را می پردازند؟

  • 5
    عوارض دندان مصنوعی چی میتونه باشه؟

  • 6
    ویژگی‌های مهمی که دندان مصنوعی برای افراد جوان باید داشته باشد چیست؟

  • 7
    قیمت و هزینه بهترین دندان مصنوعی برای هر دو فک چقدر است؟

  • 8
    دندان مصنوعی ژله‌ای چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟

  • 9
    داستان دندان مصنوعی پروتز ثابت چی هست؟

  • 10
    اینکه برویم محلات و برایمان دندان بسازند خوبه؟

  • 11
    بهترین مرکز دندان مصنوعی در ایران کجاست؟

  • 12
    وقتی لثه صاف داریم باید چیکار کنیم؟

    آیا راهکاری هست؟

  • 13
    چیکار کنیم زخم‌های متوالی و دردناک بعد از گذاشتن دندان مصنوعی برایمان اتفاق نیافتد؟

  • 14
    زخم‌های لثه به وجود آمده را چطور بهبود بدیم؟

  • 15
    مشکلات دندان مصنوعی چه مواردی هست؟

  • 16
    اگر دندان مصنوعی بد ساخته شود وارد چه مشکلاتی می‌شوم؟

  • 17
    خوبه که از چسب دندان استفاده کنیم؟

    بهترین چسب کدام است؟

  • 18
    علت سیاه شدن لثه دندان مصنوعی چی هست؟

  • 19
    هزینه دست دندان خوب کامل اوردنچر چقدر هست؟

  • 20
    دندان مصنوعی بدون کام یا بدون سقف کیفیت لازم را خواهد داشت؟

پاسخ تمام سوالات بالا را در قالب یک ویدیو آماده کرده‌ایم که می‌توانید فرم زیر را تکمیل کنید تا لینک آن برایتان ارسال شود

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

لطفاً به زبان فارسی تایپ شود
لطفاً به زبان انگلیسی تایپ شود
از چه طریقی با ما آشنا شدید
نحوۀ ارسال لینک ویدیو*

بهترین دندان مصنوعی
نمایش ویدیو درباره بهترین دندان مصنوعی

مقالات سایت

اگر همکار و در حال مطالعۀ این برگه هستید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره آموزش دندانسازی اطلاعات جامع، تخصصی و مفیدتری در این زمینه به دست بیاورید.‌ همچنین با اصطلاحات دندانسازی و کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی آشنا شده و با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی با نحوۀ کار این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

برگۀ دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی نیز یک مکان عالی در اختیار علاقه‌مندان است تا بتوانند با دانلود و مطالعه این کتب به معلومات خود بیافزایند. فراموش نکنید که آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده مسیری فوق‌العاده برای مسلط شدن بر تمام نکات دندانسازی است. خاطر نشان می‌کنیم اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می‌توانند با امکاناتی که در مجموعه آموزشی لابراتوار های دنت برای آنها در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن مراحل تبدیل به یک متخصص تراز اول رشتۀ دندانسازی را سپری کنند و به مقصودشان برسند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده

بیش از 17 ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 309

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نمایش ویدیو درباره دندان مصنوعی برای افراد جوان
نمایش ویدیو درباره هزینه دندان مصنوعی برای افراد جوان

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت