تعمیر دندان مصنوعی

لابراتوار تخصصی تعمیر دندان مصنوعی

بهترین لابراتوار تخصصی تعمیر دندان مصنوعی

تعمیر دندان مصنوعی
تعمیر دندان مصنوعی شکسته

همه چیز درباره تعمیر دندان مصنوعی

اقدامات مربوط به تعمیر دندان مصنوعی مهارت و تخصص خاص خود را می‌­طلبد. از این­رو، تعمیر دندان مصنوعی کاری حساس است که باید به لابراتوارها و مراکز متخصص و مجرب سپرده شود. تعمیر دندان مصنوعی با توجه به نوع شکستگی دندان ممکن است کاری سخت یا راحت باشد. اما، اغلب اوقات تعمیر دندان­های مصنوعی کاری ممکن است.

برای این کار به مواد اولیه و تجهیزات خاصی نیاز است و در مراکز تخصصی این کار بسیار بهتر از روش خانگی آن صورت می‌پذیرد.

در صورت شکسته شدن دندان مصنوعی چه کار باید کرد؟

شکستگی دندان مصنوعی در هر صورت امری شدنی است و به روش‌های مختلف قابل برطرف‌سازی است. اما هرچه این کار اساسی‌تر انجام پذیرد، تعمیر انجام شده ماندگارتر خواهد بود. البته شکستگی‌ها ممکن است در قسمت دندان و یا در قسمت لثه آنها که نوعی ماده اکریلیک با رنگ صورتی است، اتفاق بیفتد.

به طور مثال کنده شدن دندان، شکسته شدن ماده اکریلیک، ترک برداشتن دندان، شکسته شدن قسمتی از دندان و دو نیم شدن آن و مواردی از این قبیل از جمله شکستگی‌هایی هستند که برای دندان‌های مصنوعی ممکن است اتفاق بیفتد. گاهی نیز شکستگی در اثر استفاده زیاد از دندان‌ها و به علت فشارهای وارد آمده به آنها است.

گاهی اوقات نیز ممکن است در اثر افتادن دندان‌های مصنوعی، شکستگی برای آنها اتفاق بیفتد. از این‌‌رو، نوع و میزان شکستگی دندان‌ها با هم فرق دارد و به این ترتیب روش تعمیر آنها نیز متفاوت است.

آیا نیاز به تعمیر دندان مصنوعی خود دارید؟

هم اکنون با ما تماس بگیرید
های دنت

تعمیر شکستگی اندک دندان‌‌های مصنوعی به چه صورت است؟

تعمیر دندان مصنوعی شکسته در صورتی که شکستگی خفیف و اندک باشد، نسبتاً آسان است. با این حال نیز لازم است این کار به یک مجموعه متخصص مانند مراکز دندانسازی سپرده شود. چسباندن دندان مصنوعی شکسته یکی از راه‌هایی است که مورد توجه قرار گرفته است اما ما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم! و در ادامه در رابطه با علت آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

پیشگیری از شکسته شدن دندان‌‌های مصنوعی چگونه است؟

با توجه به اینکه شکستگی دندان مصنوعی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، برای جلوگیری از شکسته شدن آنها باید پیشگیری‌های لازم را انجام داد. از جمله این اقدامات مراقبت از آنها در هنگام مسواک زدن و شستشو است. برای این کار معمولاً دندان‌های مصنوعی از دهان خارج می‌شوند. در آن هنگام باید مراقب نیفتادن دندان‌ها بود. گاهی جویدن مواد غذایی سفت و سخت می‌تواند علت شکسته شدن شود که از این کار هم باید اجتناب کرد.

گاهی نیز شکستگی در اثر استفاده‌‌های مکرر از دندان‌ها است. در این صورت به محض اتفاق افتادن کوچکترین شکستگی یا ترک برداشتن باید دندان‌ها را به دندانساز نشان داد تا اقدامات لازم در راستای جلوگیری از شکسته شدن آنها انجام شود.

آیا می‌‌توان برای تعمیر دندان مصنوعی شکسته از چسب فوری (Superglue) استفاده کرد؟

تعمیر دندان مصنوعی شکسته با استفاده از چسب یکی از اشتباهات بزرگ برای بازسازی آنها است. چراکه احتمال شکسته شدن مجدد دندان مصنوعی از همان قسمت و خطر بلعیدن مواد چسبی و بوجود آمدن مشکلات بعدی وجود دارد، همچنین استفاده از چسب فوری و یا غیر فوری برای دندان مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نمی‌گردد.

تنها راه، مراجعه به دندانساز یا دندانپزشک است.

مراحل تعمیر دندان مصنوعی شکسته چگونه است؟

تعمیر دندان مصنوعی شکسته توسط دندانساز به تجهیزات و مواد اولیه نیاز دارد. محصولاتی که به این منظور استفاده می‌شوند از استانداردهای لازم برخوردار بوده و مختص کار دندانسازی هستند. از این رو مورد تایید سازمان غذا و دارو نیز هستند. با توجه به نوع شکستگی، تعمیر دندان مصنوعی ممکن است از طریق قرار دادن دندان جدید در محل دندان کنده شده و یا تعمیر دست دندان مصنوعی باشد.

مهمترین گامی که شما به عنوان صاحب دندان مصنوعی برای تعمیر دندان‌ها باید بردارید، مراجعه به دندانساز یا دندانپزشک مربوطه است. در این صورت می‌توانید تمامی مراحل تعمیر دندان خود را به وی واگذار کنید تا تعمیرات به صورت اصولی انجام شوند.

تعویض دندان مصنوعی
نمایش ویدیو درباره تعویض دندان مصنوعی
بهترین دندان مصنوعی
نمایش ویدیو درباره بهترین دندان مصنوعی

شکستگی‌‌های شایع دندان مصنوعی چیست؟

از شایعترین شکستگی‌های دندان مصنوعی می‌توان به:

1. ترک خوردگی دندان
2. شکستگی‌های ریز
3. شکستگی‌های بزرگ در دندان
4. کنده شدن دندان
5. شکسته شدن قسمت اکریلیک و لثه مصنوعی
و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تعمیر دندان مصنوعی شبانه روزی چگونه است؟

پیش از این نیز اشاره شد که تعمیر دندان مصنوعی شبانه روزی می‌تواند در مدت زمانی کوتاه انجام شود. معمولاً شکستگی‌های ریز و ترک‌های دندان به صورت فوری و در یک روز قابل رفع است. البته مهارت شخص دندانساز نیز بی‌تاثیر نیست. برای این کار ممکن است از روش جوش دادن دندان مصنوعی شکسته یا روش‌های دیگر استفاده شود.

تعمیر دندان مصنوعی شبانه روزی
تعمیر دندان مصنوعی شبانه روزی

دندان مصنوعی چقدر عمر می‌کند؟

دندان مصنوعی­‌ها از موادی مصنوعی و مقاوم ساخته می‌­شوند که میزان مرغوبیت این مواد و ساختار استاندارد دندانها طول عمر بالای آنها را تضمین می‌­کنند. با این حال، به طور دقیق نمی‌­توان گفت که دندان مصنوعی‌­ها چقدر عمر می‌­کنند. چرا که نحوه استفاده از آنها توسط افراد فرق دارد. پیشگیری از شکستگی و مراقبت­های صورت گرفته از آنها نیز به نوعی در طول عمر آنها دخالت دارند. با وجود روش­های تعمیر دندان مصنوعی امروزه می‌­توان طول عمر دندان­های مصنوعی را به مقدار قابل توجهی افزایش داد.

چه روش‌هایی برای ترمیم دندان مصنوعی وجود دارد؟

در این رابطه نیز پیش از این صحبت شده است. معمولاً زمانی که دندان‌ها دچار آسیب‌های جزئی یا جدی می‌شوند، لازم است برای ترمیم آنها اقدام شود. در این صورت بازسازی کلی آنها از جمله اقدامات ترمیمی در این زمینه محسوب می‌شوند. در ادامه نیز دو روش ترمیمی دیگر بیان می‌شوند:

1- ریلاین دندان مصنوعی یعنی چه؟

ریلاین دندان مصنوعی یا آستر دادن زیر دست دندان جهت انطباق بیشتر دندانهای مصنوعی با دهان بیمار یکی از روش‌های ترمیم و تعمیر دندان مصنوعی شکسته محسوب می‌گردد.

2- ری بیس دندان مصنوعی یعنی چه؟

ری بیس دندان از جمله اقدامات موثر در راستای حل مشکل لقی دندان‌های مصنوعی است. برای این کار ممکن است مانند روش ریلاین دندان، از روش آستر دادن زیر دست دندان استفاده شود.

هزینه تعمیر دندان مصنوعی شکسته

قیمت تعمیر دندان مصنوعی شکسته در مقایسه با هزینه لازم برای تعویض دندان‌های مصنوعی قطعا بسیار ارزان‌تر است. با این حال، قیمت تعمیر دندان مصنوعی به میزان شکستگی دندان و مقدار کار لازم برای تعمیر بین 2.5 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان متغیر است.

برای دریافت مشاوره‌های لازم درخصوص قیمت قطعی تعمیر دندان مصنوعی نیاز است حضوراً به لابراتوار دندانسازی (های دنت) مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط با دندان مصنوعی در زیر آورده شده است

دندان مصنوعی جدید
دندان مصنوعی جدید

دندان مصنوعی جدید یا دیگر هیچ...!

دلایل زیادی باعث می‌شود انسان‌ها دندان‌های خود را از دست بدهند. افزایش سن، بیماری‌ها و حوادثی مثل تصادف، دعوا و… از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که موجب از بین رفتن دندان‌ها می‌شوند. دندان‌ها علاوه بر صحبت کردن و جویدن، بر روی جوانتر بودن چهره انسان‌ها نیز موثر هستند و در صورت از بین رفتن دندان‌ها چهره افراد نیز پیرتر نشان داده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل دندان مصنوعی جدید را به شما معرفی کنیم و تمامی سوالات احتمالی شما را در این زمینه پاسخگو باشیم.

 

دندان مصنوعی ثابت
دندان مصنوعی ثابت

همه چیز دربارۀ دندان مصنوعی ثابت

افرادی که یک یا چند عدد از دندان‌های خود را ازدست‌داده باشند، معمولاً به دنبال جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته خود خواهند بود. پروتزهای دندانی که عموماً آن‌ها را با نام دندان مصنوعی هم می‌شناسیم، به‌عنوان یکی از به صرفه‌ترین جایگزینی برای دندان‌های ازدست‌رفته خواهند بود.

این موضوع را باید بدانید که انواع مختلفی از پروتزهای دندانی داریم که پروتز یا دندان مصنوعی ثابت دسته‌ای خاص از این پروتزها محسوب می‌شوند.

اوردنچر جادوی دندان مصنوعی
اوردنچر چیست

اُوردِنچر (جادوی دندان مصنوعی)

افرادی که از پروتزهای دندانی استفاده می‌کنند، معمولاً از عدم جاگیری صحیح این پروتزها و یا جابه‌جایی بیش از اندازه آن‌ها شاکی هستند. جابه‌جایی پروتز متحرک در داخل دهان موردی است که می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. متخصصان دندانپزشکی در طول سال‌های اخیر چاره‌ای را برای حل این مشکل اندیشیده‌اند.

برای این کار از دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت یا اوردنچر استفاده می‌کنند. این نوع خاص از پروتزها انواع مختلفی دارد و هر کدام از این مدل‌ها نیز مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن
همه چیز درباره دندان مصنوعی

انواع دندان مصنوعی و قیمت آن

دلایل زیادی می‌تواند وجود داشته باشد که باعث شود افراد به سراغ انواع دندان‌های مصنوعی یا همان پروتز متحرک بروند.

فاکتورهایی مانند بالا رفتن سن، عدم مراقبت از دندان‌ها، ابتلا به بیماری‌های گوناگون و غیره که ممکن است باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند. در این شرایط، استفاده از دندان‌های مصنوعی یکی از طرح درمان‌هایی است که از دیرباز برای بی‌دندانی وجود داشته است.

ما در این محتوا قصد داریم که در رابطه با بهترین نوع پروتز متحرک و تمامی اطلاعاتی که شما باید قبل از مراجعه به هر دندانساز یا دندانپزشکی درباره آن بدانید، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی آلمانی
همه چیز درباره دندان مصنوعی

آیا استفاده از دندان مصنوعی آلمانی معقول است؟

دندان‌ مصنوعی آلمانی (ایوکلار) یک شاهکار منحصر به فرد از فناوری پیشرفتۀ کشور آلمان، دقت و کیفیت بالا است که به آن امکان می‌دهد تا از دوام و عمر طولانی، ظاهر صددرصد طبیعی و عملکرد بی‌نقص برخوردار باشد. این نوع دندان‌ها با توجه به کاربردها و موادی که از آنها استفاده می‌شود، به سه دستۀ دندان‌های مصنوعی معمولی، دندان‌های مصنوعی برشی و دندان‌های مصنوعی زیروایر تقسیم می‌شوند که بسته به تشخیص متخصص یکی از انواع آن برای بیمار توصیه می‌شود.

دندان مصنوعی ژله ای
دندان مصنوعی ژله ای

دندان مصنوعی ژله ای

اکثر دندان‌های مصنوعی سفت و محکم هستند. اگر شما به دنبال یک دندان‌ مصنوعی با متریال نرم و راحت هستید، دندان مصنوعی ژله ای (flexible partial dentures) بهترین گزینه است. این دندان‌های مصنوعی نیازی به میله‌های آهنی برای فیکس شدن روی لثه‌ها ندارند. از همین رو استفاده از آن‌ها حس راحتی بیشتری نسبت به دیگر فرم‌های دندان مصنوعی خواهد داشت.

البته دندان مصنوعی ژله ای یک طرح درمان است و باید برای فک‌هایی که شرایط آن را دارد انتخاب و ساخته شود.

دندان مصنوعی برای افراد جوان
دندان مصنوعی برای افراد جوان

هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید

امروزه به دلیل مصرف غذاهای غیر ارگانیک و ناسالم آمار افرادی که دندان‌های خود را از دست می‌دهند بسیار بالا رفته است. بخصوص در بین رده‌های سنی جوان‌تر این مسئله بیشتر به چشم می‌خورد. در سال‌های گذشته به طور معمول فقط افراد مسن‌تر در معرض از دست دادن دندان‌های‌شان قرار می‌گرفتند اما اکنون این عارضه در بین جوانان و نوجوانان به شدت دیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه لازم است در مورد دندان مصنوعی برای افراد جوان بدانید را برای شما بازگو کنیم.

مرکز دندان مصنوعی تهران
مرکز دندان مصنوعی تهران

بهترین مرکز دندان مصنوعی تهران

روزانه افراد زیادی که به دندان مصنوعی نیاز دارند در گوگل دو عبارت: بهترین مرکز دندان مصنوعی و افرادی که در تهران هستند عبارت بهترین مرکز دندان مصنوعی در تهران را جستجو می‌کنند. مرکزی که دندان مصنوعی با کیفیت و تخصصی بسازد و جزو بهترین‌ها باشد. 

مراکز و کلینیک‌های دندانسازی بسیاری در تهران در زمینه ساخت دندان مصنوعی فعالیت می‌کنند، اما اگر به دنبال بهترین مرکز دندان مصنوعی در تهران هستید، ابتدا باید خیلی هوشمندانه و دقیق کلینیک دندانسازی خود را انتخاب کنید. 

از طریق دکمۀ زیر قصد داریم در خصوص دو گزینه که می‌تواند شما را در انتخاب یک مرکز دندان مصنوعی حرفه‌ای یاری کند، صحبت کنیم.

دندان مصنوعی پارسیل
دندان مصنوعی پارسیل

دندان مصنوعی پارسیل چیست؟

در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌ فناوری‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، به ویژه در زمینه‌ تولید و استفاده از دندان‌های مصنوعی، به چشم می‌خورد. اما می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین رویکردها در این زمینه، استفاده از دندان‌های مصنوعی پارسیل است که در مقاله زیر کامل شرح دادیم.

دندانسازی فوری (های دنت)
دندانسازی فوری

ساخت پروتز متحرک توسط دندانسازان حرفه‌ای

اگر نیاز به دندان مصنوعی خوب و باکیفیت دارید، دندان مصنوعی که طبیعی به نظر برسد، بتوانید با آن راحت غذا بخورید و صحبت کنید و تغییری در صدای خود حس نکنید، بر روی مقاله زیر کلیک کنید.

فرق ایمپلنت با دندان مصنوعی
فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

فرق دندان مصنوعی با ایمپلنت با راهنمایی جزئیات

دندان مصنوعی، راه حلی رایج برای کسانی است که به دلایل مختلف مانند پوسیدگی دندان، آسیب یا سن، دندان‌های طبیعی خود را از دست داده‌اند.

دندان‌های مصنوعی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در ظاهر شبیه دندان‌های طبیعی هستند و حس اعتماد به نفس را برای استفاده‌کنندگان خود فراهم می‌کنند.

در مقاله زیر تفاوت دندان مصنوعی با ایمپلنت همراه با جزئیات آورده شده.

مقالات سایت

اگر همکار و در حال مطالعۀ این برگه هستید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره آموزش دندانسازی اطلاعات جامع، تخصصی و مفیدتری در این زمینه به دست بیاورید.‌ همچنین با اصطلاحات دندانسازی و کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی آشنا شده و با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی با نحوۀ کار این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

برگۀ دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی نیز یک مکان عالی در اختیار علاقه‌مندان است تا بتوانند با دانلود و مطالعه این کتب به معلومات خود بیافزایند. فراموش نکنید که آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده مسیری فوق‌العاده برای مسلط شدن بر تمام نکات دندانسازی است. خاطر نشان می‌کنیم اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می‌توانند با امکاناتی که در مجموعه آموزشی لابراتوار های دنت برای آنها در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن مراحل تبدیل به یک متخصص تراز اول رشتۀ دندانسازی را سپری کنند و به مقصودشان برسند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده

بیش از 17 ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.9 / 5. تعداد آرا: 369

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت