خدمات روکش دندان طلا

ساخت روکش دندان طلا

ساخت روکش دندان طلا

ساخت روکش دندان طلا
ساخت روکش دندان طلا
های دنت لوکس
لابراتوار تخصصی ساخت روکش‌های دندان طلا

روکش‌های دندان طلا

برای ساخت روکش دندان طلا از طلای 18 عیار و کاملا خالص استفاده می‌شود. در ترکیب این نوع تاج‌ها طلا و فلزات گرانبهای دیگر نیز وجود دارد. به عبارتی این تاج‌ها از طلا ساخته شده‌اند اما عیار طلای آن‌ها 10 تا 22 درصد است، طلای خالص یا همان 24 عیار فلزی بسیار با ارزش اما با درصد سختی کم است. اگر قرار باشد روکش‌ها تماماً از طلا ساخته شده باشند، آنگاه تحمل فشار ناشی از جویدن غذا آن هم برای مدت زمان طولانی را ندارند.

بنابراین روکش دندان طلا بهتر است به جهت استحکام بیشتر حتما با فلزات سفت و سخت دیگر ترکیب شوند.

این تاج‌ها به جهت پوشاندن تمامی دندان‌ها تا خط لثه ساخته شده اند.

از ریخته‌گری‌های طلا به جهت جایگزینی به جای برخی پر کردگی‌های مشکی و نازیبای قدیمی استفاده می شود.

می‌توان گفت به اندازه یک تاج دندان طبیعی مقاوم هستند اما عرض دندان را کاهش می‌دهد و لبه‌های تاج به خط لثه نمی‌رسند.

مزایا

1. کمترین آسیب و حساسیت به دندان:

برای نصب سایر روکش‌های دندانی مانند روکش زیرکونیا نیاز است تا بخش زیادی از ضخامت مینای دندان تراشیده شود. اما برای نصب تاج دندان طلا نیازی نداریم مینا را زیاد بتراشیم و این یعنی سلامت دندانی که با طلا روکش شده بیشتر از دندان‌هایی است که روکش زیرکونیا، فلزی و سرامیکی دارند همچنین باعث کاهش حساسیت بعد روکش دندان می‌شود و دندان درد را نیز کاهش می‌دهد.

بعضی از افراد به فلز حساسیت دارند مثل حساسیت به فلز نیکل و کروم و غیره در این موارد باید از آلیاژ عیار بالا که فاقد نیکل یا سایر فلزات رایج است استفاده شود تا حساسیت کمتری ایجاد شود.

2. برای سلامت عمومی ما مفیدتر است:

بدن ما، طلا را بهتر از سایر مواد رایج و مورد استفاده برای درمان دندانپزشکی تحمل می‌کند. بنابراین، به دلیل داشتن روکش دندان طلا، هیچ مشکل عصبی یا خونریزی لثه نخواهیم داشت. با تاج‌های فلزی یا روکش فلز و سرامیک دیگر، ممکن است بدن برخی افراد به دلیل حساسیت دچار واکنش آلرژیک شود. به طور کلی تاج‌های طلا با افزایش سن بسیار مفید می‌شوند. با افزایش سن، ممکن است دچار آلرژی شوید و ممکن است ایمنی بدن کاهش یابد.

3. ماندگاری بالا:

دندان ما به گرما و سرما با انبساط و انقباض به طور طبیعی پاسخ می‌دهد. طلا هم همینطور است. اما انبساط و انقباض طلا شبیه دندان است. بنابراین، روکش طلا دندان به دلیل شباهت به دندان‌ها با خطر شکستگی، لب پرشدگی و ترک خوردگی کمتری روبرو خواهد شد. به طور متوسط میزان ماندگاری و طول عمر روکش دندان بین 5 تا 15 سال است، اما روکش‌های طلا به طور قابل توجهی دوام بیشتری دارند. حتی با مراقبت کافی از روکش طلا دندان، می‌توان آن را تا پایان عمر داشته باشید.

4. کاهش خطر پوسیدگی:

روکش طلا دندان با دقت بیشتری نسبت به سایر روکش‌های دندانی روی دندان قرار می‌گیرد و برای مدت زمان طولانی بدون خوردگی و سایش و یا آسیب رساندن به دندان زیرین دوام می‌آورند. اما روکش‌های دیگر به مرور زمان ساییده شده و باعث تضعیف اتصالشان به دندان می‌شوند. حتی احتمال پوسیدگی دندان بعد از چند سال با روکش‌های دیگر بیشتر از روکش دندان طلا است.

5. آسیب نزدن به سایر دندان‌ها:

زمانی که غذا جویده می‌شود، دندان‌های فک بالا و پایین با هم تماس پیدا می‌کنند و با هم کار می‌کنند تا غذا را بجوند. بیشتر روکش‌ها به دلیل سفت و سخت بودنشان به مرور زمان موجب ساییدگی دندان‌های مقابل خود می‌شوند. اما از این نظر طلا بی‌خطر است و به دندان مقابل آسیبی نمی‌رساند.

برای همین روکش دندان طلا برای افرادی که دندان قروچه دارند گزینه بهتری است.

6. کاهش احتمال عفونت دندان و لثه:

طلا صاف است و لک نمی‌شود. سایر روکش‌ها ممکن است سطح ناصافی داشته باشند که سبب تجمع باکتری‌ها می‌شود و این موجب لکه‌ افتادن روی روکش خواهد شد و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

اما روکش دندان طلا خطر عفونت ندارد.

7. صرفه جویی زمان:

به جلسه‌های ویزیت کمتری جهت روکش دندان طلا احتیاج دارید. بنابراین، از این نظر زمان کمتری صرف می‌کنید.

8. مقاومت:

روکش‌های طلا در برابر نیرو و فشارهای جویدن مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند و اگر دندان دارای فرسودگی شدیدی باشد روکش طلا می‌تواند گزینۀ خوبی باشد. همچنین روکش دندان طلا خیلی کمتر دچار شکستگی و آسیب دیدگی می‌شود و عمر طولانی به ترمیم دندان‌ها می‌دهند. اگر دندانی با روکش طلا بشکند، معمولا به دلیل این است که ساختار زیرین دندان دچار شکستگی یا پوسیدگی شده است.

9. تناسب یا فیت شدگی:

نسبت به دیگر بازسازی کننده‌های دندانی، تاج دندان طلا بهتر با دندان‌ها فیت شده و در کل تناسب بهتری دارد. تاج‌های پورسلنی ممکن است خرد شوند و حتی احتمال پوسیدگی اطراف دندان وجود دارد. به خوبی دندان‌ها مجاور و روبه‌رو فیت می‌شوند و از هر گونه نشتی و پوسیدگی مجدد دندان جلوگیری می‌کند.

معایب

1- قیمت

هزینه آن زیاد است.

2. رنگ

چون همرنگ دندان نیست، زیبایی طرح لبخند را به خطر می‌اندازد. پس کمتر فردی دندان‌های خود را با این تاج‌ها می‌پوشاند مگر اینکه بخواهد آن را بر روی دندان‌های خلفی قرار دهد. روکش دندان طلا به رنگ طلایی زرد یا سفید هستند به همین دلیل بیشتر برای ترمیم دندان‌های آسیابی و عقب دهان یا موارد زیبایی دندان‌های جلویی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعضی از افراد هستند که می‌خواهند از روکش طلا برای دندان‌های جلویی خود استفاده کنند که این امر معمولا بر مبنای سلیقه افراد گروه خاص اتفاق میوفتد.

ساخت روکش دندان طلا برای چه کسانی مناسب است؟

  1. کسانی که دندان قروچه دارند.
  2. کسانی که سلیقه خاصی دارند و برای مد استفاده می‌کنند.
  3. کسانی که حساسیت‌هایی به فلزهایی مثل نیکل و کروم (روکش‌های زیرکونیا و فول متال) دارند.
  4. وقتی دندان نیاز به تراش خوردگی زیادی ندارد و نیاز به حفظ بیشتر مینای دندان داریم.
  5. کسانی که عفونت‌های لثه شدید دارند.
روکش دندان طلا
روکش دندان طلا و قیمت آن

روکش دندان طلا و قیمت آن

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با روکش دندان طلا و قیمت روکش دندان طلا اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

روکش دندان طلا یکی از روش‌های نوین برای زیباسازی دندان به حساب می‌آید

این روکش کاربردهای دیگری غیر از زیباسازی دندان‌ها دارد که در این مقاله به بررسی کامل آنها خواهیم پرداخت. روکش طلا دارای مزایای بسیار زیادی نیز است که این مزایا سبب شده افراد بسیاری تمایل پیدا کنند که از این روکش‌ها بر روی دندان‌های خود استفاده کنند. اگر مشتاق هستید تا بیشتر دربارۀ این روکش‌ها بدانید بر روی دکمۀ زیر کلیک کنید.

آیا نیاز به لابراتواری حرفه‌ای دارید؟

هم اکنون با ما تماس بگیرید
های دنت

مقالات سایت

اگر همکار و در حال مطالعۀ این برگه هستید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره آموزش دندانسازی اطلاعات جامع، تخصصی و مفیدتری در این زمینه به دست بیاورید.‌ همچنین با اصطلاحات دندانسازی و کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی آشنا شده و با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی با نحوۀ کار این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

برگۀ دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی نیز یک مکان عالی در اختیار علاقه‌مندان است تا بتوانند با دانلود و مطالعه این کتب به معلومات خود بیافزایند. فراموش نکنید که آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده مسیری فوق‌العاده برای مسلط شدن بر تمام نکات دندانسازی است. خاطر نشان می‌کنیم اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می‌توانند با امکاناتی که در مجموعه آموزشی لابراتوار های دنت برای آنها در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن مراحل تبدیل به یک متخصص تراز اول رشتۀ دندانسازی را سپری کنند و به مقصودشان برسند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده

بیش از 17 ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 26

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت