روکش زیرکونیا چیست

روکش زیرکونیا چیست و همه چیز دربارۀ آن (صفر تا صد اطلاعات کسب کن)

روکش دندان زیرکونیا: مواد، فناوری‌ها، کاربردها و مزایا و معایب

ساخت روکش زیرکونیا

همه چیز درباره روکش زیرکونیا و نحوه ساخت آن

روکش دندان زیرکونیا، به عنوان یک پیشرفت مهم در زمینه ترمیم‌های دندانی، امروزه در جهان دندانپزشکی و دندانسازی جایگاه ویژه‌ای دارد. زیرکونیا یک ماده سرامیکی پیشرفته است که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش، به عنوان جایگزین مناسبی برای مواد سنتی در ساخت روکش‌های دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالب زیر به بررسی مواد مورد استفاده، فناوری‌ها، کاربردها و مزایای روکش دندان زیرکونیا می‌پردازد.

  • فرق روکش زیرکونیا با سرامیک؟

  • فرق روکش زیرکونیا با کامپوزیت؟

امروزه پزشکانی که مایل به ارائه ترمیم‌های زیبایی به بیماران هستند، اغلب روکش زیرکونیا را انتخاب می‌کنند. روکش زیرکونیا یکی از محبوب‌ترین درمان‌های سرامیکی در سالهای اخیر است.

این فرایند دندانپزشکی جدید به اندازه‌ای قوی است که آن را الماس مصنوعی می‌نامند. این روکش به دلیل استحکام، دوام و زیبایی همواره از گزینه‌های انتخابی پزشکان و بیماران است.

ساخت روکش دندان زیرکونیا

روکش زیرکونیا از زیرکونیا دیوکساید (zirconia dioxide) ساخته شده و همانطور که پیشتر گفته شد دارای عمر مفید بسیار بالایی است. زیرکونیا نوعی اکسید فلزی از زیرکونیوم و جزو خانوادۀ تیتانیوم است. روکش زیرکونیوم برای آن دسته از بیمارانی که به روکش دندان‌های عقب نیاز دارند و برای جویدن مواد غذایی باید این روکش مقاومت بالایی داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع روکش زیرکونیا عبارت است از:

  1. زیرکونیای جامد
  2. زیرکونیا بسیار شفاف
  3. زیرکونیا لایه‌ای

زیرکونیا جامد

یک ماده یکپارچه و بسیار قوی است و برای بیمارانی که مشکل دندان قروچه دارند و همچنین برای تهیه روکش و بریج به دلیل پشتیبانی بالا برای دندان‌های ضعیف و تحت درمان با کانال ریشه مناسب است. زیرکونیای جامد مات است و برای دندان‌های عقبی هم مناسب است.

زیرکونیای بسیار شفاف

در مقایسه با پی اف ام از ترکیبات محکم‌تری ساخته شده و دارای شفافیت طبیعی و زیبایی است و برای روکش دندان‌های جلو و بریج‌های چند واحدی مناسب است. اگر دندان نیاز به ارتودنسی دارد زیرکونیای شفاف توصیه نمی‌شود.

زیرکونیا لایه‌ای یا پرسنلی

این نوع روکش بسیار قوی و مناسب برای روکش و بریجی است که زیر ساختار آن زیرکونیا است و روی آن یک لایه از سرامیک قرار گرفته است.

عمر روکش دندان زیرکونیا

وقتی صحبت از عمر روکش دندان زیرکونیا می‌شود، یک روکش زیرکونیایی مناسب ممکن است بین 10 تا 15 سال دوام بیاورد. در مقایسه با سایر روکش‌ها، روکش زیرکونیا خطر کمتری برای شکستن و بریدگی لایه سرامیکی دارد. اگر بیماران از توصیه‌های دندانپزشک پیروی کنند و مراقبت‌های نگهداری مناسب را ارائه دهند، روکش‌های زیرکونیا ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند.

عمر روکش دندان زیرکونیا بسته به نوع ماده استفاده شده و عادات بهداشت دهان و دندان شما می‌تواند متفاوت باشد. برای به‌دست آوردن حداکثر سود از سرمایه گذاری خود، باید یک روال مراقبت از دهان را حفظ کنید، حداقل دو بار در روز با یک مسواک نرم، مسواک بزنید، حداقل یک بار در روز نخ دندان بکشید و حداقل هر شش ماه یکبار دندان‌های خود را جرم‌گیری کنید.

عوامل تأثیرگذار بر عمر روکش دندان زیرکونیا

قیمت زیرکونیا چقدر است؟

روکش زیرکونیا می‌تواند گران باشد و از آنجایی که یک فرآیند زیبایی در نظر گرفته می‌شود بسیاری از شرکت‌های بیمه آن را پوشش نمی‌دهند. اکثر شرکت‌های بیمه دندانپزشکی فقط هزینه روکش‌های فلزی یا چینی را که برای پیشگیری یا ترمیم دندان‌های شما ضروری تشخیص داده می‌شوند پوشش می‌دهند.

در نهایت هزینه روکش زیرکونیا به عوامل مختلفی همچون نوع مواد، موقعیت کلینیک و نوع دستگاه مورد استفاده بستگی دارد.

مزایای روکش زیرکونیا
مزایای روکش زیرکونیا

مزایای روکش زیرکونیا

1. مقاومت بالا در برابر شکست و خمش:

زیرکونیا به دلیل ساختار بلوری چگال و محکم خود، مقاومت بالایی در برابر شکست و خمش دارد. این ویژگی باعث می‌شود که روکش‌های زیرکونیا مناسب‌ترین گزینه برای ترمیم دندان‌ها با بار شدید و فشارهای مکانیکی بالا باشند.

بسیار بادوام هستند زیرا روکش زیرکونیا پنج برابر قوی‌تر از روکش‌های چینی است و به همین دلیل، زیرکونیا ممکن است انتخاب بهتری برای بیمارانی باشد که با سایر مواد روکش مشکل داشته‌اند یا در دندان قروچه کردن، جویدن بیش از حد آدامس، جویدن ناخن‌ها مشکل دارند.

2. استحکام مکانیکی بالا:

روکش‌های زیرکونیا از نظر استحکام مکانیکی با روکش‌های دیگر مانند روکش‌های متالوکرامیک یا آلیاژهای آلومینیوم‌ اکسیدی عملکرد بهتری دارند. این استحکام بالا، طول عمر بیشتری به ترمیم‌ها اضافه می‌کند و نیاز به تعویض زودهنگام را کاهش می‌دهد.

همچنین روکش زیرکونیا بسیار قوی و مستحکم‌تر از روکش (PFM) است. زیرکونیا مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارد و بندرت دچار خوردگی می‌گردد.

3. ثبات رنگ:

زیرکونیا به دلیل ساختار کریستالی شیشه‌ای خود، ترمیم‌هایی با رنگ پایدار و ثابت ارائه می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که ترمیم‌ها به طور طبیعی با دندان‌های اطراف ترکیب شوند و به یک تبدیل ظاهری یکپارچه دندان منجر شوند.

می‌توان آن را به راحتی تغییر، پیکربندی و رنگ‌آمیزی کرد. شباهت زیادی به دندان‌های طبیعی دارند، زیرا رنگ و شفافیت آن‌ها مشابه رنگ دندان‌های طبیعی است. نیازی به پایه فلزی ندارد همچنین روکش نیازی به برداشتن دندان‌های اصلی ندارد. آنها ضد‌لکه و زیست سازگار هستند (حتی اگر برای مدت طولانی در دهان بمانند). آنها به خوبی در برابر دماهای گرم و سرد مقاومت می‌کنند، بنابراین، فرکانس حساسیت بیش از حد مرتبط با انواع دیگر روکش‌ها را کاهش می‌دهند.

از بروز واکنش آلرژیک در بیمارانی که به روکش پی اف ام حساسیت دارند، جلوگیری می‌کند. برای بیمارانی که دچار التهاب بافت نرم ناشی از روکش پی اف ام یا روکش فلزی هستند هم بسیار مناسب است.

4. انطباق بهتر با ساختار دندان‌های طبیعی:

روکش‌های زیرکونیا به دلیل طراحی و ساخت دقیق، به‌طور دقیق‌تری به ساختار دندان‌های طبیعی انطباق پیدا می‌کنند و ظاهر طبیعی‌تری را ایجاد می‌کنند. این انطباق بهتر باعث می‌شود که تفاوت بین ترمیم‌ها و دندان‌های طبیعی به حداقل رسیده و بیماران به شکل طبیعی‌تری بخندند.

برای بیمارانی که به روکش کامل نیاز دارند و زیبایی ظاهری و قدرت و ماندگاری مناسب برایشان اهمیت بالایی دارد. می‌تواند تغییر رنگ دندان، اباتمنت دندان و ساختارهای فلزی دندان را بپوشاند. برای دندان های ردیف جلو و دندان‌های آسیاب بسیار مناسب است.

5. بیوسازگاری:

زیرکونیا برای بافت‌های دهانی بسیار بیوسازگار است و به‌سرعت به بافت‌های اطراف متصل می‌شود. این ویژگی مهم از لحاظ زیست‌سازگاری باعث می‌شود که حساسیت‌ها و عوارض جانبی در حین استفاده از روکش‌های زیرکونیا به حداقل برسد.

6. ماندگاری طولانی مدت:

به دلیل مقاومت بالا و استحکام مکانیکی بهتر، روکش‌های زیرکونیا دارای ماندگاری طولانی‌تری نسبت به روکش‌های سنتی هستند. این ویژگی باعث می‌شود که بیماران بتوانند از ترمیم‌های خود به‌طور مطمئن‌تری برای مدت زمان بیشتری استفاده کنند.

7. قابلیت ترکیب با ترمیم‌های دیگر:

روکش دندان زیرکونیا با ترمیم‌های دیگر نظیر اورلاهی، اینلی و پل‌های دندانی قابل ترکیب است و به‌عنوان یک فریم قوی و پایدار عمل می‌کند که ترمیم‌ها را به‌طور محکم به هم پیوند می‌دهد.

به خوبی روی سطح دندان قرار گرفته و لبه‌های آن از زیر لثه مشخص نیست. زیرکونیا به خوبی می‌تواند با دندان پیوند و به دندان بیمار بچسبد و یکی از تفاوت‌هایش با روکش PFM این است که فلز با دندان به خوبی پیوند نمی‌خورد اما زیرکونیا تاج را کاملا مستحکم در مکان خود ثابت نگه می‌دارد.

8. لایه فلزی:

زیرکونیا هیچ لایه فلزی در لثه ندارد. روکش‌های pfm دارای یک سیاهی (لایه فلزی) در لبه تاج دارند که در روکش زیرکونیا این مشکل نیست و به زیبایی کمک بیشتری می‌کند.

9. ظرفیت دمایی:

نسبت به سرما و گرما مقاوم هستند و از میزان حساسیت دندانی جلوگیری می‌کنند.

10. سختی اتصال:

برای نصب آنها نیاز چندانی به آماده ‌سازی دندان نیست.

11. زمان و تراش:

نیازی به تراش دندان کمتری داریم و معمولا در یک جلسه انجام می‌شود.

یکی دیگر از مزایای روکش زیرکونیا این است که دندانپزشکان می‌توانند آن را در مطب تولید کنند. از آنجایی که روکش‌های زیرکونیا مستقیماً از یک بلوک جامد زیرکونیا آسیاب می‌شوند، نسبت به سایر انواع روکش‌ها مانند سرامیک‌های کامپوزیت (چینی و سایر مواد سرامیکی ذوب شده بر پایه فلزی) به تجهیزات، زمان و مواد کمتری برای تولید نیاز دارند.

فرآیندهای طراحی و ساخت به کمک رایانه، تناسب دقیقی را برای بیماران فراهم می‌کند. همچنین وزن آنها نسب به روکش‌های فلزی سبک‌تر است.

معایب روکش دندان زیرکونیا
معایب روکش دندان زیرکونیا

معایب روکش دندان زیرکونیا

1. هزینه‌های بالای تهیه و اجرا:

نیازی به تراش دندان کمتری داریم و معمولا در یک جلسه انجام می‌شود.

یکی دیگر از مزایای روکش زیرکونیا این است که دندانپزشکان می‌توانند آن را در مطب تولید کنند. از آنجایی که روکش‌های زیرکونیا مستقیماً از یک بلوک جامد زیرکونیا آسیاب می‌شوند، نسبت به سایر انواع روکش‌ها مانند سرامیک‌های کامپوزیت (چینی و سایر مواد سرامیکی ذوب شده بر پایه فلزی) به تجهیزات، زمان و مواد کمتری برای تولید نیاز دارند.

فرآیندهای طراحی و ساخت به کمک رایانه، تناسب دقیقی را برای بیماران فراهم می‌کند. همچنین وزن آنها نسب به روکش‌های فلزی سبک‌تر است.

2. نیاز به دقت بالا در اندازه‌گیری و طراحی:

برای تهیه روکش‌های زیرکونیا نیازمند دقت بالایی در اندازه‌گیری و طراحی مدل سه‌بعدی دندان است. عدم دقت در اندازه‌گیری می‌تواند به نتایج ناپسندی نظیر عدم انطباق با دندان‌های اطراف، تنگی‌ها و خرابی‌هایی در ترمیم‌ها منجر شود.

3. مشکلات مربوط به تغییر رنگ:

هر چند روکش‌های زیرکونیا به طور کلی دارای ثبات رنگی بالایی هستند، اما برخی از روکش‌ها ممکن است با گذشت زمان و تماس با مواد رنگی مانند قهوه، چای، دخانیات و موارد مشابه تغییر رنگ کنند.

4. ساییدگی دندان مخالف:

به دلیل استحکام بالا باعث ساییده شدن دندانی که در جهت مخالف قرار گرفته می‌شود. احتمال اینکه دندان مخالف در بلند مدت دچار ساییدگی شود، در مواردی که از روکش زیرکونیا استفاده شده کمی بالاتر است.

5. ماندگاری بالا:

ماندگاری بالای این روکش می‌تواند مانع از شناسایی به موقع پوسیدگی‌های زیر روکش شود و دشوار بودن فرآیند جدا کردن روکش از دندان پایه است.

6. مواد اولیه:

زیرکونیا جزو فلزات تقریباً کدر است. با این که کدر بودن آن مانع از تغییر رنگ یا سیاه شدن آن می‌شود، ولی فاقد شفافیت لازم برای داشتن ظاهری طبیعی و زنده است. اما وقتی با پرسلن ترکیب می‌شود ظاهری شفاف و نزدیک رنگ دندان می‌شود.

از روکش‌های زیرکونیا برای چه کسانی استفاده می‌شود؟

  • اصلاح زیبایی دندان‌های زرد و بدرنگی که نمی‌توان با روش‌هایی مانند بلیچ درمان کرد یا بدرنگی مادرزادی شکاف بین دو دندان، دندان‌های چرخیده و شلوغی فک که نمی‌توان با ارتدونسی درمان کرد.
  • برای اصلاح تغییر رنگ و شکستگی دندان و دندان‌های کرم خورده استفاده می‌کنند.
  • روکش زیرکونیا به عنوان بریج یا روکش دندان‌های جلویی و به عنوان درمانی برای خط لبخند نیز استفاده می‌شود.
  • افرادی که آلرژی یا حساسیت لثه‌ای دارند.
  • افرادی که دندان قروچه دارند.
فرق روکش زیرکونیا با سرامیک
فرق روکش زیرکونیا با سرامیک

فرق روکش زیرکونیا با سرامیک چیست؟

روکش سرامیک

فرق روکش زیرکونیا با سرامیک بسیار زیاد است، بنابراین هنگام استفاده از هر یک از آنها، دندانپزشک مجموعه‌ای از ملاحظات و اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهد که مهم‌ترین آنها نیاز به انتخاب ماده مناسب برای آن است. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تفاوت بین آنها موارد زیر است:
با وجود مرغوبیت جنس سرامیکی، دارای انحرافات و ایرادات زیادی است، زیرا رنگ آن به دلیل وجود فلز در قسمت پایینی آن، گاهی تیره می‌شود، چون قسمت داخلی این پرکننده فلزی است. عیب مواد سرامیکی این است که با گذشت زمان در معرض زوال یا خوردگی قرار می‌گیرند، به طوری که لایه‌ای از فلز در زیر آن ظاهر می‌شود و این امر نمای غیر‌زیبا و نامطلوبی را به‌وجود می‌آورد.

روکش زیرکونیا

فلز به کار رفته در سرامیک باعث تغییر رنگ لثه‌هایی می‌شود که نزدیک دندان قرار دارند و به رنگ تیره در می‌آیند. زیرکونیا قیمت بیشتری نسبت به سرامیک دارد و شاید دلیل گرانی آن به دلیل داشتن درجه رنگ یکسان از داخل و خارج و عدم وجود هیچ‌گونه رنگی باشد و به همین دلیل بهتر از سرامیک محسوب می‌شود و استفاده از آن برای دندانها جلو و همچنین دندان‌های کناری چون رنگ آن ثابت است و تغییر نمی‌کند، ترجیح داده می‌شود.
از ویژگی‌های ماده زیرکونیا شفافیت بیشتر آن است و رنگی نزدیک‌تر از رنگ طبیعی به دندان‌ها می‌بخشد و به این ترتیب دندان‌ها زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، علاوه براینکه ماده زیرکونیا با این ویژگی مشخص می‌شود، برخلاف مواد سرامیکی که با بوی نامطبوع و نامطلوب آن مشخص می‌شوند، بوی نامطبوعی در دهان ایجاد نمی‌کند، علاوه بر این، این ماده منجر به تیره شدن لثه یا تغییر رنگ آن در مقایسه‌ با روکش سرامیک نمی‌شود. در روکش سرامیکی به دلیل از بین رفتن مینای دندان، دندان‌ها به تمام غذاهای گرم و سرد و همچنین نوشیدنی‌های سرد و گرم حساس می‌شوند و همچنین پوسته‌ خارجی دندان‌ها با رنگ سایر دندان‌ها متفاوت است.

فرق روکش زیرکونیا با کامپوزیت چیست؟

روکش زیرکونیا و کامپوزیت از نظر استفاده دو موضوع سراسر متمایز هستند اما در ظاهر هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. روکش زیرکونیا تمامی دندان مورد نظرتان را پوشش می‌دهد این در حالی است که کامپوزیت دندان تنها مقداری از آنها را می‌پوشاند.
از کامپوزیت و روکش می‌توان برای زیبایی دندان استفاده کرد. ماحصل می‌توان گفت کامپوزیت نسبت به دندان جلو که نامنظمی جزئی تا متوسطی دارد استفاده می‌شود. ایضاً برای تغییر فرم یا روشن‌تر دیده شدن دندان‌ها هم می‌توان از آن سود برد. روکش اغلب برای دندان‌های عصب‌کشی شده که نیاز به حفظ و پوشاندن تغییر رنگ دارند استفاده می‌شود.از فرق روکش زیرکونیا با کامپوزیت می‌توان به کمتر بودن هزینه کامپوزیت نسبت به روکش زیر کونیا اشاره کرد اما مدت ماندگاری آن نیز نصف روکش زیرکونیا است و احتیاج به تعویق دارد.

فرق روکش زیرکونیا با روکش پی اف ام چیست؟

برای تفاوت بین روکش زیرکونیا و روکش پی اف ام را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکشهای پی اف ام (PFM) از ترکیبی از فلز و روکش چینی ساخته شده‌اند، در حالی که روکش‌های زیرکونیا از دی اکسید زیرکونیوم، ترکیبی از زیرکونیوم و اکسیژن ساخته شده‌اند.

روکشهای پی اف ام (PFM) دارای فلز در داخل هستند که می‌تواند زیبایی‌شناسی را کاهش داده و قطعات فلزی را در معرض دید قرار دهد. روکشهای زیرکونیا عملی برای زیبایی هستند و شبیه دندان‌های طبیعی هستند زیرا داخل آن فلزی وجود ندارد.

روکشهای پی اف ام (PFM) ضعیف هستند و خطر شکستگی دارند. اما روکش‌های زیرکونیا دارای استحکام خوب و پتانسیل شکست کم هستند.

روکشهای پی اف ام (PFM) نیاز به آماده‌سازی دندان کمتری دارند و تحت پوشش بیمه درمانی قرار می‌گیرند. روکشهای زیرکونیا میزان آماده‌سازی دندان بالایی دارند و تحت پوشش بیمه درمانی نیستند.

روکشهای پی اف ام (PFM) می‌توانند تغییرات دما را حس کنند و می‌توانند باعث واکنش‌های آلرژیک شوند. روکشهای زیرکونیا به تغییرات دما حساس هستند و واکنش‌های آلرژیک ایجاد نمی‌کنند.

از روکش‌های زیرکونیا برای چه کسانی استفاده می‌شود؟

  1. اصلاح زیبایی دندان‌های زرد و بدرنگی که نمی‌توان با روش‌هایی مانند بلیچ درمان کرد یا بد رنگی مادرزادی.
  2. شکاف بین دو دندان، دندان‌های چرخیده و شلوغی فک که نمی‌توان با ارتدونسی درمان کرد.
  3. برای اصلاح تغییر رنگ و شکستگی دندان و دندان‌های کرم خورده استفاده می‌کنند.
  4. روکش زیرکونیا به عنوان بریج یا روکش دندان‌های جلویی و به عنوان درمانی برای خط لبخند نیز استفاده می‌شود.
  5. افرادی که آلرژی یا حساسیت لثه‌ای دارند.
  6. افرادی که دندان قروچه دارند.

چسب روکش زیرکونیا چیست؟

چسب‌های روکش‌های دندانی بر اساس نوع روکش‌های دندانی متفاوت است و برای روکش زیرکونیا از چسب سمان رزینیدوال کیور استفاده می‌شود، این نوع چسب‌ها به دلیل عملکرد ساده و قدرتمند همچنین نداشتن ماده مضر در ترکیب، هیچ ضرری برای دهان و بدن ندارد. همچنین ترکیب روکش زیرکونیا و چسب سمان رزینی دوال کیور کنار هم موجب تغییر رنگ روکش زیرکونیا نمی‌شود.

این نوع از چسب‌ها معمولا در لمینت دندان نیز استفاده می‌شود چون این چسب‌ها احتمال افتادن روکش دندان را به حداقل می‌رسانند.

نتیجه‌گیری:

روکش دندان زیرکونیا به عنوان یک پیشرفت بزرگ در دندانپزشکی، توانایی ایجاد ترمیم‌های زیبا، مقاوم و با ماندگاری طولانی را داراست. با امکانات برتری که دارد، این تکنولوژی به بیماران اجازه می‌دهد تا از ترمیم‌های دندانی بهتری برخوردار شوند که هماهنگی و ظاهر طبیعی‌تری با دندان‌های اطراف دارند. با این حال، هزینه‌های بالای تهیه و اجرا، نیاز به دقت بالا در اندازه‌گیری و طراحی و مشکلات مربوط به تغییر رنگ می‌توانند محدودیت‌هایی برای استفاده گسترده از این روش ترمیم‌ها ایجاد کنند.

به هر حال، با توجه به مزایا و محدودیت‌های آن، استفاده از روکش‌های زیرکونیا باید با دقت و شناخت کامل از ویژگی‌ها و امکانات آن صورت گیرد تا بهبودی کیفیت ترمیم‌های دندانی حاصل شود.

دندان‌های سالم به چهره جذابیت و اعتماد به نفس می‌بخشد، اما از دست دادن دندان‌ها یا تغییر ظاهر بیرونی آنها باعث می‌شود که فرد زیبایی خنده و درخشندگی چهره خود را از دست بدهد، روکش زیرکونیا یکی از شیوه‌های درمانی است که به منظور برطرف کردن ایرادات شکل و رنگ دندان‌ها از آن استفاده می‌کنند. زیرکونیا ماده‌ای سالم است که باعث اختلالات چشایی، مشکلات لثه و بوی بد دهان نمی‌شود. از آنجایی که کاملاً با بدن ما سازگار است، می‌توان آن را به راحتی در افرادی که بیماری لثه دارند یا در معرض بیماری لثه قرار دارند استفاده کرد.

امیدواریم تا با مطالعۀ این مقاله به خوبی به سوالات شما پاسخ داده باشیم.

آیا نیاز به لابراتواری حرفه‌ای دارید؟

هم اکنون با ما تماس بگیرید
های دنت

مقالات سایت

اگر همکار و در حال مطالعۀ این برگه هستید پیشنهاد می‌کنیم با شرکت در دوره آموزش دندانسازی اطلاعات جامع، تخصصی و مفیدتری در این زمینه به دست بیاورید.‌ همچنین با اصطلاحات دندانسازی و کتاب اطلس لغات و اصطلاحات دندانسازی آشنا شده و با استفاده از فیلم آموزش دندانسازی با نحوۀ کار این مجموعه بیشتر آشنا شوید.

برگۀ دانلود رایگان کتاب آموزش دندانسازی نیز یک مکان عالی در اختیار علاقه‌مندان است تا بتوانند با دانلود و مطالعه این کتب به معلومات خود بیافزایند. فراموش نکنید که آموزش دندانسازی زینب رحیم زاده مسیری فوق‌العاده برای مسلط شدن بر تمام نکات دندانسازی است. خاطر نشان می‌کنیم اشخاصی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند می‌توانند با امکاناتی که در مجموعه آموزشی لابراتوار های دنت برای آنها در نظر گرفته شده به بهترین شکل ممکن مراحل تبدیل به یک متخصص تراز اول رشتۀ دندانسازی را سپری کنند و به مقصودشان برسند.

مدیر فنی لابراتوار
زینب رحیم زاده

زینب رحیم زاده

تکنسین پروتزهای دندانی

عاشق آلبالو یخ زده با نمک، کار و خانواده

بیش از 17 ساله در زمینه ساخت پروتزهای دندانی به‌ویژه ایمپلنت و زیبایی فعالیت می‌کنم. تلاش می‌کنیم تا وب‌سایت های دنت محیط مفید و اثربخشی برای دندان‌پزشکان و دندان‌سازان کشورم باشد.

  • اگر به‌دنبال همکاری با لابراتوار حرفه‌ای هستید، همین الان تماس بگیرید

چقدر این مطلب مفید بود؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز شما مشخص شود!

میانگین امتیاز 4.8 / 5. تعداد آرا: 120

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

متاسفیم که این مطلب برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این مطلب را بهتر کنیم!

به من بگویید چگونه می‌توانم این مطلب را بهبود بخشم؟

4 دیدگاه برای “روکش زیرکونیا چیست و همه چیز دربارۀ آن (صفر تا صد اطلاعات کسب کن)”

  1. با عرض سلام واحترام
    فک بالای من ایمپلنت با. وکش زیرکونیاست من دو سوال دارم خیلی سپاسگزارم اگر لطف کنید جواب بدید
    یکی اینکه شش دندان جلویی فک بالا به قدری کوتاه ساخت شده که اصلا دیده نمی شود آیا روشی برای اصلاح هست
    دوم اینکه مدتی پیش همین دندان های نیش تانیش فک بالا از وسط ترک خورده وبه دوقسمت تقسیم شده طوری که گاهی باعث زخم شدن زبان می شود آیا روش ترمیم ورفع ترک ومجددا اتصال دو قسمت به هم در لابراتوار وجود دارد
    با سپاس فراوان

    • درود بر شما
      وقت عالی متعالی
      به سه دلیل این اتفاقات ممکن است رخ دهد، مشکلات فکی، تحلیل استخوان فک یا کوتاه ساخته شدن روکش (که بعید است). به هر صورت بعد از ویزیت توسط متخصص دندانپزشک مورد شما مشخص می‌شود. لطفا با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمایید.
      021-28429970
      021-28426050

      ارادت

  2. سلام .وقت بخیر.باپوزش از اینکه وقت شمارامی گیرم وسپاس از پاسخ‌ مسئولانه شما،
    آیا روکش تمام زیرکونیای ایمپلنت فول ماوس که با خطای اندازه گیری ارتفاع دهان، دندانهای ساخته شده کوتاه شده ولبها جمع وبروی هم فشرده شده است رامی توان اصلاح کرد یا بایستی دورانداخته شود وقالبگیری مجدد شده ،هردو یا یک فک کاملا تعوض گردد ؟: این اتفاق برای من افتاده و به سبب هزینه تحمیلی سنگین بسیار نگرانم. لطفا راهنمایی فرمایید

    • درود بر شما جناب هوشنگ
      متاسفانه هیچ راهکاری وجود ندارد جز ساخت مجدد. چون خیلی از همکاران در اجرای این مرحله ضعف دارند و ممکن است مرتکب اشتباه گردند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم دانلود اپلیکیشن | های دنت